onsdag 3 september 2014

Politik....

Litet mys på stor gräsplätt.....


Efter avslutade jobbenätter med för lite sömn är man möjligen lite extra känslig. Så är det nog. Men vissa dagar känner jag mej som Don Quijote att jag slåss mot väderkvarnar. Demoner som inte är där och moln som hopar sej som inte alls är så mörka som jag just då ser dom.
Ibland ser jag svart där det faktiskt är ljusgrått.
Men jag har svårt för saker som kommer i min väg som egentligen inte rör mej. Men att jag blir ofrivilligt indragen i det. I bland känner jag att jag inte är redo för att ta fighten, att jag helt enkelt inte orkar. Vissa dagar är det som väl är helt tvärt om ;) 


Jag lyssnade på ett mycket intressant radioprogram i går och det var på Radio Blekinge. Dom hade utfrågning av alla partierna i Sölvesborgs kommun inför valet. Inför detta program var det fritt för allmänheten att ställa frågor. Givetvis tog jag chansen.

För ett tag sen skickade jag ett brev till alla partier i stan med frågan om vad dom tänkte göra i de norra kommundelarna om dom fick möjligheten till att förändra efter valet.
Min specifika fråga gällde cykelbanor ut mot dessa delar.
Svars sekvensen va något sval på mitt mail men nu blev det fart.
Redan på eftermiddagen i går fick jag brev från kommunalrådet med ett förtydligande om hur tankarna går angående cykelbanan hit ut.
Tre andra partier svarade även dom på mitt mail men med avsaknaden av löfte om när cykelbanan ska byggas står jag fortfarande och stampar.
Tilläggas ska göras att jag erbjöd kommunen delar av min mark till att bygga på. Det känns mycket bra ;)
Kampen går vidare och det är för en mycket god sak det kampas om.

Jag tog en snabb och kort löprunda, 5 km tillät jag mej att njuta, jag måste hålla igen lite. Överträning mår nog ingen bra av, även om jag inte tror att det är någon risk. Men min plan är att låta bli långturerna denna vecka. Vi får väl se hur det går ;)
Myset lekte lite i trädgårdsslangen och sprang naken på nyklippt gräsmatta. Äntligen är hösten som en fin förhöst bör vara.
Vi hälsa på kusinerna och storkusinen höll på med glosläsning. Jag fick lov att förhöra honom. Det var så himla roligt och jag tänker givetvis mej in i om hur det kommer att vara om några år när det är mitt lilla mys som jag traggar dom engelska orden med.

Vi studsade lite studsmatta och plötsligt säger Mollie;
- Jag ska har 14 barn när jag blir stor, när jag får barn då är du död mamma.
Jag höll på att tappa hakan alldeles. Var får barn allt i från. De lät hemskt när hon sa det för det kan ju faktiskt bli så. Hua.

Middag åts glupskt, barn nattades och fröken flickvän drog i väg på ett sent grittpass. Jag som fått lite snålt med sömn de senaste dygnen tog även jag och hoppade i lopplådan väldigt tidigt. Behövligt.

Var är hon nu då?



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar