fredag 14 augusti 2015

Nytt linne.....


Lusspel....


Tuffa och långa dagar på bruket. Möte med projektet och manglandet var totalt, från tidig morgon till sen kväll.
Myset har blivit lämnad och hämtad av fröken flickvän och av mormor, allt för att hennes dagar inte ska bli allt för tuffa.

Som tur är så har jag lyckats komma hem innan mitt mys ska sova men det har inte varit mycket tid att vinka på. Vi har hunnit med att spela lusspelet och vi har hunnit med att läsa saga tillsammans.
Vid nattningen sa hon till mej.
- Mamma jag älskar dej så mycket att jag inte vet vad jag ska göra.
Glaciärsmältning på det, underbara lilla unge.

Hjulande....


Mollie valde tyg i syrummet och beställningen löd, ett linne.
Det hon inte visste var att det skulle levereras redan nästa morgon. Jag fick berättat för mej att fröken flickvän skulle väcka henne och hon brukar vara lite svårväckt men med information om att linnet var klart hoppade hon upp ur sängen och påklädningen gick i en raslig fart. Jag önskar så att jag hade fått se det. Det är så roligt med myset för hon uppskattar sina nya kläder väldigt. Tacksamt liksom.

Vi håller på med ett litet projekt med att få ordning på en cykelkärra som har en 50 år på nacken. Vi behöver nya slangar till däcken och lite justeringar på golvplanet sen är tanken att myset ska åka i den när vi ska promenera oss på berget. Vi får se hur det blir med det. Hon är behjälplig i projektet i alla fall ;)

Och så efter många långa dagar på jobbet så piffar jag till med en fredag fritt. Idag ska det njutas.

Så nöjd....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar