onsdag 6 januari 2016

Kyligt värre....

Kallt men ack så glad ;)



Arbetet har startat upp så smått. Vi är inte hela styrkan än och det märks.
Det har varit väldigt kallt på jobbet, det är en vacker arbetsplats precis vid havet, men ack så kall.

Jag stämplade ut tidigt för att hinna med en löptur, turen stoppade på lite över 8 km, jag tog mördabacken och plussade på med en liten tur i skogen, det hade mörknat så jag tog fel på stigen och kom ut lite tidigare än jag tänkt. Hem kom jag i alla fall.

Goda middagar har levererats, fisk och kött blandat med pasta, potatis och morötter. Det känns bra, nyttigt och lagom mängd. I stället för att jag vält i mej en bigpack matlåda till jobbet har jag tagit en lite blygsammare låda. Man får inte överdriva på något håll.

Att vända dygnet på myset har gått enklare än jag trodde, ena dagen somnade hon halv tolv på natten och den andra lite efter sju. Jag förstår om det blir oroligt men det har alltså funkat fin fint.
Hon har i dagarna två hängt på skalbaggen vilket är hennes gamla dagis. Det roliga var att hon hade en dagisfröken som även jag hade när jag var en liten plutt. Så himla roligt.

Vi fick ett fint tillskott i kassan från vår fackförening och med dom slantarna ska jag nu köpa ännu en externhårddisk för att kunna spara alla bilderna på barnen. Eftersom att både fröken flickvän och jag blivit bestulna på våra hårddiskar så blir det en trist men nödvändig investering. Det ska jag fixa på fredag hoppas jag. Sen ska fotona läggas över till en säkrare plats. Vilket ska bli skönt.

Ett nytt härligt löparläsningsår har så startat, kvällslektyren ska njutas av.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar