söndag 4 september 2016

Surströmming....

Bara att hugga i....


Lördag och ledig, hur underbart som helst, vi sov länge och myset ropade på mej när hon vaknade, vi låg och myste till det lite i sängen. underljuvligt. En chill frukost sen tog sysslorna fart.

Vid lunch var det dags att dra ner till Lister och den årliga surströmmingen. Det är en intressant tradition och det går lättare för varje år, i år tyckte jag att det luktade betydligt mindre än föregående år. Skönt.
Myset var den enda av barnen som provsmakade, hon tog en bit och åt upp den sen valde hon snabbt att återgå till köttbullarna.
Jag tömde inte faten jag heller men jag åt en klämma med strömmingen sen tog även jag en köttbullsvariant.
En tur till lekplatsen innan kaffet så vi fick lufta oss lite, skönt att komma från doften en stund :)

Skogens guld....

En stund i svampskogen med mormor och kamphundarna fick vi till, vi hittade en del svamp och kaffet smakade finemang i backen, det var en helt perfekt höst dag. Energipåfyllning.

Lilla fröken Vilhelmsson städade sitt rum för att få veckopeng, det funkar faktiskt väldigt bra. Jag gillar att polletten trillat ner vad det gäller den biten, att det krävs någon form av prestation för att bli avlönad.
För att göra städningen lite kuligare hade hon sin kamphund med sej, vilket team.

Min prinsessa...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar