tisdag 16 januari 2018

Favorit och hat pass?

Mitt nya delmål ;)


Ja jag låter det inte vänta, mot nya mål och med det behöver jag lite delmål. Jag anmälde mej därför till mitt 11 marathon, jag som skulle lägga skorna på hyllan, hehe ja så gick det med det ;)
Den 22 April tänker jag ta hem ännu en medalj till Jockarp, men där finns det ingen tanke på PB det låter jag vänta lite med.
Detta lopp är enbart till för att jag ska behålla tryggheten i min kropp att den orkar och att jag fixar distansen, att få lite belastning alltså. Och så är det ett fint sätt att se staden på, att få resa bort i några dagar och bara vara. Lyxigt.

Jag har pysslat med lite mer de senaste dagarna och det är arbete. Tre nätter har jag diskat av nu med att köra ved. Det har varit bra pass och det har flutit på fint. Jag har njutit väldigt av det sociala, en kaffe och lite samtal, det kan vara betydelsefullt det.

Det har uppkommit ett bekymmer med min ena dator. En så kallad blåskärm har jag ådragit mej så nu måste jag spatsera till IT-avdelningen och få den fixad. Jag avskyr teknikprylar som inte funkar. Och anledningen är att jag inte begriper vad problemen är. Jag är totalt handikappad inom det området.

Mer trubbel i form av min nya vackra och superavancerade löparklocka som jag investerade i, hon klicka inte med min telefon. Detta har nu gjort att den får åka till Polar i Bromma för justering. Inte bra, jag saknar henne redan.

Jag har sprungit lite smårundor och jag har fått tider av min coach om vad som kommer att krävas av mej. Det är ett tufft mål. Jag som dom senaste åren varit "lat". Att springa 8-10 mil i veckan går fint när jag inte behövt bry mej om tiden, eller att pressa kroppen, jag förstår nu att det kommer att behövas bakas andra bullar på berget.
Jag fick en fråga av coachen vilka pass som var mina hatpass. Finns inga blev mitt svar. Än la jag till, för jag räknar med att Mister Skoog kommer att få mej att komma i kontakt med just hatpassen och just nu ser jag fram emot det väldigt ;)
Svaret på frågan om vilket som var mitt favoritpass var enkelt. Långpassen gillar jag bäst men alla passa är härliga om det så bara är en 5 km tur så kan jag se det som lyxigt och njutbart.

Mollie och jag hann med att gå till bibblan, jag älskar det stället och för dagen tog jag mej lite extra tid till att mingla lite med bibliotekarierna. Mysigt.
Böckerna då. Jo Mollie hittade ett par som hon blev väldigt intresserade av, vampyrer och hur man sköter hundar föll henne i smaken.
Själv har jag varit ute efter en Idiotbok ett tag, det är lång kö på den vilket talar sitt tydliga språk, en troligen bra bok alltså.
Men kön var lång så jag slog till med en annan juvel av samma författare, och jag är rädd för att jag kommer att se saker i den boken som kommer att få mej att säga. Japp nu förstår jag. Det var så det var. Lite blandade känslor är det att öppna första sidan och ge mej hän i äventyret psykopater. Men jag är våglig av mej så nu åker vi :)




Jockarp.


2 kommentarer:

  1. Får hem båda hans böcker i dagarna. Beställt dem urbilligt genom livsenergi.se

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag håller på med idiotboken just nu, mycket intressant kan jag meddela så du har något trevligt att se fram emot!

    SvaraRadera