söndag 14 januari 2018

Eldknekten....



Ett kort jag dragit ofta är kortet för Intensitet den så kallade eldknekten.
Det är fantastiskt vad det stämmer väl.

Jag har emellanåt försökt hålla bland annat mitt instagramkonto öppet för att fler människor ska kunna få lite förfriskande energi och kunna hänga med mej och Mollie i vårt liv. Jag vet att många tycker att det är kul att följa oss, att vi ger en fin energi vilket vi mer än gärna bjuder på.

Men sen finns det även dom personer som får en annan slags energi av mej, och det är helt enkelt att genom min glädje och vårt sätta att bjuda på oss gör att dessa provoceras och retas väldigt. Dessa personer finner sin energi i att reta sej och hata mej i allt jag gör, tycker och känner.
Jag kan faktiskt relatera till dessa personer. Jag har själv varit där.
Under delar av min skolgång var jag tvungen att ha någon som jag ogillade, det var inte nödvändigtvis så att personen fick reda på det, men jag kunde liksom reta mej väldigt på om någon hade något som jag inte hade eller om någon kunde något som inte jag kunde. Så jag vet hur det är och det är inte bra. Jag vill aldrig dit igen, jag vill aldrig att min energi ska födas genom avundsjuka och ondande.
Men det finns alltså personer som följer mej på boggen och kickare rejält på i princip allt jag skriver.
Det är alltifrån att min ekonomi är stadig och att vi med det kan göra mycket som kanske inte alla andra har möjlighet till. Men ja, arbetar man så genererar det oftast i en frihet. Det kan vara människor som retar upp sej väldigt på mitt utseende, vilket jag just nu i 40 års åldern är väldigt nöjd med ;)
Man retar gärna upp sej på min vikt, men alla kan nå dit, spring 8-10 mil i veckan så är saken biff, busenkelt ju. Eller vill man inte själv vara tränad och fit utan gillar soffan och chipspåsen bättre så fine för mej, jag kan liksom inte bry mej mindre. Bara jag slipper.

Men en uppmaningen är att starta er en egen blogg och skriv av er om vad som försiggår i era inre, i era liv. Det är ett bra sätt att bearbeta känslor på, jag vet nämligen vis av erfarenhet att det funkat fint under sju års tid för mej, så lycka till ;)
Men gällande min bloggen och mina sociala konton så råder det total diktatur. Bloggen handlar enbart om vad som händer i mitt liv, det handlar om hur jag uppfattar saker och det handlar om hur jag känner. Ganska enkelt va?

Men i alla fall, dessa människor som varken känner mej eller Mollie och då gärna har fejkkonton som dom snokar och skriver ifrån, vilket då även i min värld betyder att man inte riktigt vågar stå för vad man tycker. Att man gärna vill spy av sej lite men att man helt enkelt är liiite för feg för att stå för sina åsikt. Och därmed skraj för konsekvenserna. Jag ogillar fegisar starkt.

Eldknekten förtydliga detta för mej så att jag ska kunna se positivt på människor som inte ens har träffat mej och i vissa fall gör extrema övertramp. (hade vi träffats så kanske dessa neggopersoner till och med gillat mej, jag är faktiskt ganska lätt att gilla :)

När du agerar men eldknektens intensitet, kommer du troligtvis skapar ringar på vattnet runt dej.
Somliga kommer att känna upplyftande och förfriskade av din närvaro, andra kanske hotade och irriterade.
Men andras åsikter betyder väldigt lite, inget kan hålla dej tillbaka just nu.

Det känns fint att ha eldknekten i ryggen när jag spatserar vidare på vår jord med stängda konton för att utesluta fegisarna.

Vattendrottning ;)


Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa! Personligen älskar jag att bli äldre och visare varje dag. Jag retar mig själv sällan eller aldrig på folk. Orkar liksom inte det. Avundsjuka... gräsligt, vill en ha något? Skaffa Det! Jag njuter däremot helt sanslöst av att bekräfta folk och berätta om allt vackert jag ser hos dem. Men det här krävt mycket arbete att komma hit. Och mycket smärta. Precis som jag misstänker att det inneburit för dig. Men istället för att bli bitter och mögla ihop så blommar vi och gör vackrare ❤

    SvaraRadera
  2. Ni är två underbara människor.Jag älskar att ge bort min kärlek till dem man känner och att älska dem man inte känner.❤️❤️

    SvaraRadera