lördag 6 januari 2018

Small World.....

Busiga myset....


Ännu en dag låg framför oss, helt orörd. Jag började dagen på bästa sätt med att krypa ner i min dotters säng. Hon fortsatte sova. Jag lyssnade på hennes lugna andetag och jag drog in doften av henne. Värmen från hennes hud träffade min och det var en otroligt skön känsla.
Jag masserade hennes hårbotten lite försiktigt och hon började vakna upp.
Jag är jättetrött mamma var dom första ord hon sa.
Humf inte så konstigt din lilla nattsuddare du är sa jag.

Vardagen drog igång, vår vardag alltså :)
Frukost i ett lugnt tempo, det är helt sanslöst va slow jag blivit, jag känner nästa inte igen mej själv. Jag undrar just hur lång tid det ska ta innan jag är uppe i maxkapacitet igen när jag kommer hem, det här är nämligen farligt lugnt.




Vi busade i poolen, åkte luftmadrass och kastade boll. Världsrekordet ligger nu på 35 kast mellan myset och mej innan bollen nuddade vattnet.
Jag landade i min solsäng med min bok under näsan, när jag låg där kom det fram en kvinna till mej och sa:
- Ursäkta men är du från Sölvesborg.
- Ehh ja det är jag.
Vi tog i hand och presenterade oss för varandra. Det visade sej att hon kom från en by en mil från Jockarp. Helt sanslöst vilken liten värld. Hon sa sej förstå var jag kom i från när hon hörde min dialekt. Himla roligt var det i alla fall och vi pratade om gemensam personer som vi båda hade anknytning till. Kul.

Vi äter väldigt mycket thaimat nu, inte så konstigt kanske, men det är sagolikt gott och att  Mollie bara vräker i sej av chilligrytorna gör mej extra glad.

Löpning och poolparty sen lämnade vi hotellet.
Vi gick längs stranden tillsammans och småpratade och tittade på solnedgången. Magnifikt. Vi tog lite bilder sen var det spa för hela slanten som gällde. Fisk-spa.
Hehe Mollie hade vissa problem med att ha fötterna i vattnet, hon gillade inte dom vita fiskarna sa hon.
Nä men titta inte på dom löd mitt råd. Vi flinade gott när vi satt där. Vad vi får vara med om det där lilla pyret och jag ;)
Middag och shopping.
Två klänningar, två klämmor och ett nytt halsband. Gode värld vad hon handlar.
Hem och mannekängandet var ett faktum.

Ännu en bra dag i leendelandet.

Vi två ;)


Jockarp.

4 kommentarer:

  1. Mysigt ni har det, om ni vill ha tips på riktigt bra restaurang med Thaimat ( billigt) så finns det en som heter Elephant nr ??, kommer inte ihåg numret, men det ligger snett mitt emot templet i Karon, på andra sidan gatan ner mot stranden. Väl värt ett besök kan jag garantera. Kolla oxå vilken dag det är marknad inne på templet för då kan man fynda ännu billigare! Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack för tipsen så gullig du är. Jag älskar dom där små mathaken, de inhemska :) Maten smakar utsökt.

      Tror dock att jag ska hålla Mollie ifrån fler shoppingställen. Börja bli tomt i börsen :)

      Radera
  2. Så naturligt vacker! Wow säger jag bara!

    SvaraRadera