fredag 26 januari 2018

Badandet....

Grodmannen....


Ännu en gång slog dej mej att vi glömt läxläsningen, inte så konstigt kanske med tanke på mina långa arbetsdagarna, men det är ändå inte okej. Måste bli skärpning på det. Ja Mollie fick vackert läsa igenom den lilla boken innan frukost och hon levererade bra.
Jag vinkade av henne till skolan och för min del väntade träning.

Jag försöker följa instruktionerna som mister Skoog gett mej. I veckan ska det avverkas 7,5 mil och det ska göras kontrollerat med km tid som coachen satt upp. Just nu märker jag att jag har bekymmer med att hålla farten nere. Men snart kommer det nog en tid när jag får slita för att hålla tempot uppe så jag väljer att inte fokusera så mycket på det.
Jag drog in 14 km plus 19km. Nu har jag bara pass runt milen kvar denna veckan. Men jag får lov att springa alla dagarna vilket är skönt.

Hem igen och av med dom lökiga träningskläderna och hopp i badkaret. Det är en sällsynt övning för mej nu för tiden. Men gosse så skönt det var att ligga i bubbelbadet med en kopp kaffe. Jag plumsade runt en hel timme och var sådär lagom skrynklig och mör när jag gick upp.

Mollie kom hem och jag hade föreslagit badhuset för henne på morgonen men nä se det ville hon inte. Hon ville vara hemma och mysa. Ok för mej.
Men när hon kom hem från skolan informerade hon mej om att hon ville till badhuset, Aha vad bra då kör vi men varför har du ändrat dej blev min självklara fråga?
Min bästis ska dit blev svaret.
Jasså vad kul. Men innan badet så skulle vi städa gemensamt. Mollie ska ha party i helgen och då får hon vackert ta tag i måstena först. Hon låg i som en rem med dammtrasan. Och det blev väldigt rent och fint.

Mot badhuset och in och i vattnet. Tjejerna träffades och vi vuxna satt på land och pratade. Supermysigt. Tre timmar senare var vi på väg hem igen.
Mollie var helt slut så nattningen gick i en raslig fart, vi hann inte ens läsa i boken om vampyrerna.

Lite fika efter badet :)


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar