söndag 21 januari 2018

Vintertid....



Att vakna pigg som en mört halv fyra på morgonen när man vet med sej att man ska vara vaken över ett dygn är ingen jätte sensationell känsla. Men det skedde. Jag låg kvar och filosoferade och smålog åt tanke på hur schysst kroppen faktiskt är som ställer upp på det.
Mollie ropade vi sju och jag bytte ut min säng mot hennes och kröp ner bredvid min dotter.
Vi pratade lite och jag berättade att jag varit på posten dagen innan och hämtat ut en ny utklädnandsdräkt som vi beställt. Raketen från Jockarp formligen flög upp upp och började öppna paketet. Hon hoppade i sin urtjusiga kaninoutfitt och behöll den på hela dagen.

Det hade snöat och det var vitt vart vi än tittade. Snöänglarna var ett faktum. Vi drog upp på berget och åkte lite pulka. En supermysig stund mellan mor och dotter.
Lagom kyliga och med en ny idé så körde vi hem igen och jag kopplade på pulkan på fyrhjulingen. Vi skrattade hysteriskt båda två. Vi körde sakta men det sprätte snö och det gled på bra ;)
Kamphunden Sigge fick en egen liten privattur med myset, han uppskattade det inte riktigt lika mycket dock.

Lunch sen bar det av till Tant N. På tok för längesen vi sågs, så känns det förvisso alltid. Men det var helt underljuvligt att kramas om igen. Kaffe och blurrande.
Både myset och jag fick lite försenade julklappar och nu lägger jag psykopatboken på hyllan några veckor för idiotboken är nu i mina ägor och jag föredrar att börja på bok ett i serien.

Hem igen och Mysets flyttlass gick till mormor och morfar. Täcke,kudde och en hög med spel. Dom har har det tufft med fröken kreativ när jag jobbar.
Puss och kram och orden om att vi älskar varandra sen var jag redo för natttjänst i vedsvängen.

Och vilken natt säger jag bara. Snö, snö och åter snö. Vansinniga mängder, flingor stora som tennisbollar yrde runt oss. Så ljuvligt. Det blir ett så skönt lugn när det snöar, allt blir så dämpat så mycket tystare och ljusare.
Att jag satt inomhus i en temperatur på 25 grader gjorde min upplevelse ännu förnämligare. En bra natt helt enkelt.



Vinter i Jockarp :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar