söndag 24 februari 2019

Förälskad....



Jag sov några få timmar efter nattjänsten, när jag vaknade öppnade jag ögonen så sakta jag förmådde. Jag ville njuta av sekunderna innan alla intrycken för dagen skulle ta fart. Det jag mötte var solljus genom gardinen och jag kände att jag log.
Vem kan ligga kvar i bingen när solen lyser? nja inte jag i alla fall.
Från att jag satt mina bara fötter på fiskbensparketten till att dom var nerstoppade i mina löpardojor gick det max fem minuter och under den tiden hade även garnityret fått ett uppfräschande. Redo alltså.

Jag tog en mil, kroppen var lite seg men jag tog det lugnt och njöt av solens strålar som träffade mitt otäckta ansikte. Mössan behöll jag på huvudet. Trots att solen värmde var det kallt. Jag tog mördabacken och vid utsikten stannade jag en stund och bara andades och lät ögonen ta in all vackerhet. En lady med en hund kom förbi och vi växlade några rader.

Jag sprang hem och mötte mitt mys på undantaget. Hon var vid gott mod och vi gladdes av att ses. Vi luffsade hem och möttes av en väninna till Mollie. Tjejerna roade sej utomhus med hundarna och studsmattan. Själv körde jag lite ved, men en paus i söderläge med en kopp kaffe så stannade arbetet abrupt av. Jag attacknjöt av allt och inget. Jag blundade, kände doften av det nybryggda kaffet, mina öron nåddes av barnskratt. Livet. Jag är så otroligt förälskad i det.

Jag levererade stort i köket. Jag älskar att laga mat och just nu är jag inne i en diet vilket gör att jag måste engagerar mej ännu mer med kosten. Korv med bröd är uteslutet vilket skaver en del ;)

Jag boostar min kropp en aning, anledningen är att jag vill få upp blodvärdet i kroppen samtidigt som jag har en tanke på att kroppen ska bli en aning fittare. Jag vet hur ogynnsamt det kan vara vid långdistanslöpning om man inte är i trim.
Tillsatt socker är just nu självklart bannlyst i min kost. Att motstå godisskålen som Mollie ställer fram för sitt lördagsmys gör inte livet enklare precis. Men jag älskar disciplin och karaktär, speciellt när det är jag som har det ;)

Mollies kompis åkte hem och vi lördagsmyste i soffan till Mellon. Mollie tyckte att låtarna sög och tja jag är nog beredd på att hålla med min dotter där :)


Myset  <3

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar