fredag 8 februari 2019

Nytt CV....

Kallt och rått men man får försöka var glad ;)


Jag vaknade upp efter en hel natts sömn. Jag vände, vred, sträckte och kände efter. Hur mådde kroppen? Jag kände inget annorlunda alls.
Jag satte fotsulorna på fiskbensparketten, vickade lite försiktigt på tårna innan jag prövande reste mej upp. Jag ställde mej försiktigt och lät överkroppen sträckas uppåt i långsamt tempo. Humf. Jag var som vanligt. Jag kände inte ens av nån stelhet. Märkligt, men ja vet av erfarenhet att det kan kommer lite senare upp på dagen. Men just då stod jag rakt upp med mina bara fötter stadigt i golvet och jag log.
Jag var tvungen att svära lite. Dom första orden jag sa torsdagen den 7/2-19 var. Du har en förbannat stark kropp Leonora :)

Jag åt som en häst och drog i mej ett par glas vatten extra, jag vet vad min kropp behöver. Mollie tyckte det var konstigt att jag välte i mej fyra mackor. Jag brukar sällan äta med henne på morgonen eftersom jag föredrar att springa på fastande mage. Men hon gillade sitt ätande sällskap.

Vi missade taxin för att vi stod och babblade i dörren. Det var dimmigt så chaffisen såg nog inte att vi var på väg ut. Att taxin körde från gården lite för tidigt var även det en bidragande orsak till att jag fick ge min dotter lift med privata kärran till skolan. Det gjorde inget jag var ändå på rull. Vi kramades om vid skolan och vi sa att vi älskade varandra sen började våra dag i från varandra.

Jag körde till skidbacken. Lite ideellt arbete med att hjälpa skolklasser med pjäxor och skidor. Jag har aldrig skruvat med skidor, men nu kan jag lägga även det på mitt CV. Vikt, läng var viktiga frågor under dagen och självklart ett trevligt och glatt bemötande. Det var blöta, trötta och glada barn som lämnade backen. Många hade övervunnit tankar och rädslor dom haft med sej, tankar om att inte kunna. Rädslor för att inte duga. Fantastiskt vackert att se och höra när dom berättade att dom fixat hela backen. Den stoltheten....

Hem kom jag och hemma var Mollie och en väninna. Jag brassade pannkakor och eftersom det var torsdag slog vi till med lite glass till pannkakorna. Ingen gnällde över det beslutet som fattades enväldigt av mej ;)

Kvällen blev det bad och tvättvikning efter det drog vi igång vår popcorn maskin och njöt av att sitta chill i soffan nära varandra och småprata om livet.
Vi är bäst du och jag sa jag till min dotter och buffade till henne lite i sida. Hon flinade och sa du är knäpp mamma, knäpp men bäst sen skrattade vi så popcornen flög all världens väg ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar