lördag 9 februari 2019

Kexet....



Ännu en dag gav jag min dotter special lift till skolan. Ännu en dag skulle jag till skidbacken och hjälpa skolklasser med pjäxor och skidor.
För dagen var det lite olika åldrar, allt från årskurs 2 till barn som gick i sexan. Sexorna stod och tisslade och tasslade och pekade på mej, dom kände igen mej. Några som var lite extra vågliga frågade om jag var jag. Och när dom fått det bekräftat sken dom upp och pratade ännu mer i sina små grupper.
Jag flinade lite och såg det hela som sött.
Jag knäppte och knäppte nog upp ett 50-tal pjäxor under dagen och det kändes minsann i fingrarna när passet var avklarat. Jag justerade skidor och frågade även denna dag om längd och vikt. Jag uppmanade alla att ha roligt men att vara rädd om sej och inte bli för övermodiga. Och för dagen slapp vi kontakta ambulans vilket var skönt.

Jag lämnade backen och drog över bergen. När jag kom hem var det dock tomt i palatset. Myset hade hängt med morfar för att lämna ved till mackarna i stan. Dom hade tydligen shoppat en del också. Det känns precis som att min dotter lurar mina föräldrar ibland ;)

Jag hämtade en ny telefon, en Iphone XR. Den ska tydligen vara ruskigt bra. Problemet är bara att jag är smått allergisk mot nya tekniska prylar. Jag får eksem av bara tanken på att lära om mej. Och självklart hade det skett förändringar sen min senaste modell. Jag räknar med ett och annat felskick eller felringning den närmaste tiden, men det får jag väl helt enkelt ta. Det gäller bara att ringa fel till rätt person ;)

Jag hittade min dotter efter ett tag och vi käkade lite mat sen drog vi till skidbacken igen, men denna gången skulle jag inte jobba, jag skulle bara njuta av skidåkning och av mitt mys. Vi hade ett par härliga timmar i backen, det var inte så folktätt så vi åkte på i bra tempo. Snön var bra och det gick fort. Lite för fort enligt mitt tycke och smak. Men det gick fint. Inga fadäser.

Hem kom vi runt halv nio och då läste vi läxboken, jag läste och Mollie lyssnade mest. Vi diskuterade handlingen och vad vi trodde skulle hända i boken. Vi gillar att samtala om böckerna vi läser och nu är läxorna lite mer intressanta tycker vi. Lite mer som man ska utveckla efter eget huvud. Skoj.
Vi fortsatte att samtala under nattningen.Vi pratade om dagen om att dom gjort en glasskiosk i skolan på rasten, vi pratade om att alla hade varit med och att det varit roligt.
Mm sammanfattningsvis lät det som om unga fröken Vilhelmsson haft en bra dag på vår fina planet.

Jag var veckans kex i tidningen klick som kom ut under gårdagen. Aftonbladet var gulliga att informera mej personligen om det. Det var ju fint gjort ;)
Jag kände att jag har ett väldigt lättsamt och humoristiskt tonfall när jag intervjuas nu för tiden. Jag tar det med ro liksom och jag tror att det märks tydligt i artikeln. Men det var inte bara humor, jag var sjukt snygg på bilderna med. Ett extra plus till journalisten alltså ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar