söndag 10 februari 2019

Spättan.....



Ett leende och en tandrad att dö för.
Ja ibland få jag fantastiska meddelande, oväntade och fantastiska. En böna hade sett mej i nån tidning och föll pladask för just den delen av min kropp. Och ja, min tandläkare klagar sällan på mitt garnityr vilket betyder att skötseln är perfekt utförd ;)
Självklart slickar jag i mej komplimangerna och ler på i livet.

Något som får mej att le är när jag hör min dotter ropa mamma på morgonen och jag vet att det finns utrymme för mej att krypa ner bredvid henne i sängen.
De gjorde jag och jag gav henne fotmassage och vi pratade och kramades. Med en sån start kan ju knappast dagen bli annat än toppen.

Frukost sen gick jag ut, regnet öste ner och det var ju sådär lagom muntert, jag släppte min något sura tanke på vädret, jag vet ju att jag inte kan påverka det.
Bilen har inte blivit skött så väl detta året så en handpåläggning av Yes, vatten, svamp och Leonora Vilhlemsson så förändrades bilden av en grushög till en blänkande skönhet. Så nu är ordningen återställt och vi färdas återigen snyggt och prydligt.

Jag körde lite ved när jag ändå hade farten upp. En god vän som haft en trubblig tid ringde, vi samtalade en lång stund om kärlek, tillit och rädslor. Jag tror att samtalet gjorde honom väl. Jag hoppas det i alla fall. Men med det blev mitt jobb inte utfört, men det finns fler dagar i livet för att köra ved.

Mollie ville köra fyrhjuling så det fick hon. Det kan tyckas galet av mamman och låta en 8 åring köra en 750 kubiks motorcykel. Men jag har vidtagit många säkerhetsåtgärder. Jag jobbar inte med skydd och säkerhet för intet :)
Hon var lycklig som en lärka när hon körde med harven efter sej på ridbanan. Jag var lycklig jag med. Jag blir liksom det av henne.

Vi lagade middag, fisk, potatis och sås. Mollie skar citronen och dukade. Vi teamade.
Efter maten tog vi det lite chill. Mollie ritade och läste lite och jag tog en tupplur. Skönt.

Vi klädde oss och drog till ICA och köpte godis, sen vidare till andra sidan berget. In med godiset och myset, vi mammor drog till Jämshög och hämtade pizza. Jag blev imponerad av den lilla byhålan och dess pizzeria. Hela stället kryllade av folk. Vilket drag.

Vi åkte tillbaka och slök pizzorna. Kidsen spelade spel och vi vuxna drog kort, vi låg totalt utslagna på soffan och surrade. 20:00 började mellon och då hängde vi med kidsen och såg programmet tillsammans.
Mollie och jag vände inte hem förrän klockan 23, det blev en sen nattning men vad gör väl det efter en kanondag. Tack för den.



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar