onsdag 20 juli 2022

Hetta……

Före nertagning från vinden…


Efter nerdragning och hopmontering.
Lite jobb återstår.

Årets varmaste dag. Att stå mitt uppe i en renovering av sovrum är kanske inte det roligaste en sån dag. Glad är jag att jag har fler rum så det inte är piskan på ryggen för att få det klart. Jag gjorde ändå en del men pauserna var långa och många. 

Att jag samtidigt fick en genialisk idé om att flytta ner ett stort skåp från vinden och snygga till det har gjort att jag inte varit arbetslös. Skåpets höjd var hela 2meter och 68 cm. För att få ner det fick vi såga itu det. Ett projekt jag idiotförklarades för ;)

Mollie skulle ha några 3D puzzle jag hade lovat att köra henne till leksaksaffären och löften ska hållas. Så ännu ett avbrott som jag glatt tog emot.

Kvällen stundade sista handbollsträningen. Jag tog en löptur i hettan och tjejerna var rosenröda i sina söta ansikten när jag kom tillbaka till planen. Ett dopp i det blå passade bra efter träningen. Det bjöds på 14 pluss grader i Östersjön denna ljuva sommarkväll. Nu var det tänkt vila från handbollen ett tag för Mollies del. Men innan avslutad kväll fick hon frågan om hon kunde hjälpa tjejerna i laget nere på cupen i Åhus. Det är två dagar även för tjejens som är ett år äldre. Mollie erbjöd sej att spela en dag. Hon hade nämligen ett sommarjobb idag som hon inte tänkte smita ifrån. Hon är plikttrogen min dotter. Men torsdag smäller det alltså igen. Cup på stranden i Åhus. 

Dopp efter träningen…..


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar