onsdag 30 augusti 2023

Klassbyte…..






Mollie åkte till skolan. Jag tog en promenad på berget. En massa samtal behövde klaras av och det pysslade jag med på min väg.

Jag hade en tid hos tandläkaren och jag var noga med att informera skolan om att jag skulle vara oanträffbar i ca 30 minuter.
Inget samtal från skolan under tiden jag satt i stolen, skönt.

Jag kom hem och drog igång röjsågen. Jag behövde slå gräset runt husknuten, det växte meterhögt.

Mollie hämtades upp från skolan, hon hade medverkat på noll lektioner.

Efter många om och men och samtal till skolan fick vi äntligen ett besked. Mollie ska byta klass. Det ska ske på torsdag och nu hoppas jag verkligen att detta blir en puff i rätt riktigt,

Handbollsträning och jag följde med, tanken var att jag skulle springa under tiden hon tränade, men hon var låg och ville att jag skulle vara kvar. Jag satt kvar.
Efter träningen var hon pigg och glad och då passade jag på att prata strategier inför klassbytet.
Lite fick jag ur henne och det var väldigt skönt. Skönt att hon pratar.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar