söndag 23 juni 2024

Midsommar…..






Vi tog det lugnt under dagen. Min kära sambo satte sej med kaffekoppen på altanen och började göra kransar.
Jag kärrade in fem meter ved i källaren. Det väntades regn i mängder så det var skönt att få in det under tak innan dess.
Midsommarlunch med mina föräldrar. Sillen slank ner och jordgubbar och glass intogs i paviljongen på altanen. Det var så mysigt. Riktig sommarkänsla.

Mollie var lite hängig, huvudvärk och lite snorig. Hon gick in och la sej på rummet. Vi ville fortsätta fira så vi tog mopparna till stan, till Valje för att se när stången restes. Små grodorna dansades som vanligt men för året stod jag över just de där momentet.

Hem igen och vi tände grillen, några korvar slank ner innan vi intog soffan på altanen med att kolla på fotboll. Jag somnade till och vaknade upp runt elva snåret. Det hade mörknat och det var galet vackert att sitta ute med ljusen tända i sommarnatten. 




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar