måndag 24 juni 2024

Midsommardagen……




Herregud vad hände. Jag rörde mej sakta runt i sängen, kände hennes kropp. Jag märkte att hon var vaken, att hon tittade på mej. Jag öppnade ögonen försiktigt och mötte hennes leende. Jag sa godmorgon och att jag älskade henne. Hon fortsatte le. 
Jag frågade vad klockan var. Halv elva svarade hon. Jo eller hur var mitt direkta svar. 
-Vad är hon? Halv nio? 
-Nä kolla sjäv.
Hon stack klockan under näsan på mej och ja minsann klockan var halv elva. 
Gode värld, halva dagen var försvunnen men ja antagligen behövdes vilan.

Vi gick upp, kaffe sen väntade en springtur med Mr K. Han var nöjd och vi var nöjda efter 45 minuters rörelse.

Vi gjorde oss iordning efter springandet och tryckte i oss lite mat. Sen bar det iväg söder ut. Mot Sjöbo. En vän till min sambo skulle spela violin ihop med Hasse Andersson och Olle Jönsson. Vi ville se och träffa henne när hon ändå var nere på gigg.
Det var ett mysigt ställe inne i en skogbacke. Mollie sköt luftgevär och provade lyckan på chokladhjulet. Vi var på plats i tre timmar sen körde vi violinisten till sitt hotell och sen vidare hem.

Kvällen bestod enbart av soffhäng. En formidabelt skön avslutning på dagen.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar