måndag 14 juli 2014

Lerigt...

Vad är det, det där med skor???


Vi var givetvis inte ensamma om att ha tråkmåns väder, men fy vad trist det är när det håller på att regna hela dagen.
Jag hämtade myset tidigt och hon frågade vad vi varit dagen innan.
- Vi var ju på bröllop, det kommer du väl ihåg sa jag.
Hon svarade då.
- Men mamma, ni kunde väl vänta med att gifta er till jag och fröken bonus var stora så vi kunde följa med på bröllopet.
Jag bara flinade och sa.
- Men lilla hjärtat det var inte vi som gifte oss.
Det blev då genast något gladare.

Jag gick ut för att köra in lite ved som ligger felplacerat. Stora delar av veden ligger fortfarande felplacerat kvar.
Jag sprang in med sex getingstick på min kropp.
Två på halsen och några på ryggen och armarna. Lagom härligt. Jag var glad att inte någon av tjejerna var med mej just då. Följden på de hade då förmodligen varit betydligt värre. Hua.



Fröken bonus skulle på kalas hos en dagiskompis så myset och jag blev lämnade kvar hemma.
Vi satte igång med att göra ny leklera.
Den blev helt perfekt. Mjuk, skön och väldigt lättformad.
Vi roade oss stora delar av eftermiddagen med den härliga leran.

Vi blev bjudna på en utsökt söndagsmiddag av svärmor.
Barnen åt friskt så nog var det godkänt alltid ;)
Dom små gjorde en biograf och tittade på Hallo Kitty, jag älskar deras kreativitet.



Kvällen avslutades i soffan med en anmälan till ett lopp.
Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar