torsdag 3 juli 2014

Marknad...



Jag gick hem och la mej på fröken flickväns arm. Det är det bästa med nattjobbet.
Jag somnade tryggt och jag visste att myset skulle vara i dom bästa händer och bli lämnad på dagis.
Det är så lyxigt att kunna krypa ner bums när nattskiftet slutat och slippa väcka ett sovande barn för att mata, klä och köra till dagis.

Jag sov gott fram till Tor gick bananas med sin hammar. Han slog och slog så det var bara att kliva upp. När ska detta åskande upphöra?

Det ringde en man och frågade om han fick komma förbi med sin skottkärra och hämta lite hästskit. Självklart sa jag. Kom du bara.
Han kommer och vi tar i näve och hälsar. Med sej hade han en burk hemmagjord jordgubbsylt. Så ovanligt och härligt. En fin gest tycker jag.

Vi drog till stan för att hämta myset och gå en runda på marknaden.
Det var trevligt och vi träffade massa människor som vi stannade till och samtalade med.
Vi tog en fika innan det var dags att angripa karusellerna.
Mollie skrattade högt av förväntan innan den lilla kålmasken började glida fram på sitt spår i bergodalbanan.

Vi gick en sväng till sen begav vi oss hem. Det är tröttande att gå på marknad och det väntade ännu en natt på bruket för mej, den sista ;)
Innan vi kom till vår parkerade bil fick jag en röd ros av fröken flickvän.
- För att jag älskar dej sa hon.
Ja, nog är jag lyckligt lottad alltid.

Lite fix hemma innan det var dags för nattning. Den gick bra förutom att även jag somnade och höll på att försova mej. 20,56 vaknade jag och min kollega ska hämtas 21,00.
Hej hopp, full far under skorna gällde alltså.
Jobbet gick fint och nu väntar en lååång, låååång ledighet för både mej och mitt mys.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar