måndag 7 juli 2014

Magiskt....



Det helt otroliga inträffade. Hela Månsagården var sovandes till klockan var tio på förmiddagen. När hände detta sista?
Svar på det måste vara för cirka fyra år sedan, innan ett mys kom in i min värld.

Vi tog det väldigt varligt under förmiddagen, vi smög omkring och funderade på den kommande utmaningen. Vi planerade i våra egna huvuden och vi planerade tillsammans om hur vi på bästa och lättaste sätt ska kunna genomföra vår campingtur.
Detta är ett ämne som jag inte behärskar, inte riktigt än.

Vi drog in till stan och körde ett uppsamlingsheat av fröken flickväns bohag efter möhippan. Vi passades även på att handla förnödenheter in för vår tripp.

Mollie skulle hänga med mormor och morfar under eftermiddagen för jag hade planerat en liten utflykt för mej och min tjej. Det var en försenad födelsedagspresent till henne.
Mollie ville annat hon ville sova över hos mormor så hon ringde upp henne på jobbet och frågade om hon fick det.
Det fick hon.
Halv tre hade hon packat sin väska sen gick hon upp till undantaget. Jag och fröken flickvän hoppade in i bilen och lättade från Jockarp.
Jag körde en omväg till vårt tänkta mål, allt för att förvilla henne. Är det överraskning så är det ju :)
Vi körde över Näsum till vackra Vånga vidare till Barum och slutligen nådde vi vårt mål.
Bäckaskogs slott.
Det var fullt med bilar så folk parkerade överallt.
Fröken flickvän såg frågande ut. Vad händer här?

Det visade sej att det var time för opera.
Hon blev överlycklig över mitt påhitt och det gjorde ju mej super glad.
Det vi skulle bli bjudna på var en väldigt modern tappning av Mozarts Cosi fan tutte.
Fantastiskt skulle jag säga om det hela och jag var förvånad över att medelåldern var så vansinnigt hög. 
Finns det något musikintresse i folk så borde man gör som vi. Se den.....

Efter tre timmars skönsång var det mat dags. I en helt fantastisk miljö sittandes under ett parasoll i kvällsolen avnjöt vi en Italiensk buffè. Livet var sådär pinsamt enkelt just då.
Efter mat och dessert gick vi i den vackra slottsmiljön, in i kryddträdgården och vidare en sväng runt undantagshusen.
Hand i hand leendes när solen sakta gick ner bakom träden. Vi stannade till och kysstes. Ja, det var en magisk afton.
Hon och jag och bara vi.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar