onsdag 10 februari 2016

Bad och klänning....

Ny klänning..


Myset lämnades på gympan och hon hade super kul. Samma bana som förra veckan, en trollbana verkar verkligen falla fröken Vilhelmsson i smaken.
Under tiden hon gympade drog jag in ytterligare sju kilometer på löpkontot vilket betydde över sex mil på tre dagar, det känns mer än bra. Just med tanke på att jag var pigg i kroppen och andningen var perfekt. Pulsen den låg stadigt den med, den enda skavanken dessa mil fört med sej var rejäla skavsår under brösten av BH:n, detta är något jag måste få ordning på innan mina extrem lopp. Salt i sår svider och det sved väldigt under löpturen. Aj.

Myset hämtades och middagen lagades och bestod av ett nytt recept, lite spännande men inte någon sensation. Vi kan betydligt bättre.

På jobbet har det varit väldigt skiftande. Allt från stenhårda och väldigt tydliga möten där ribban sattes för arbetsmiljön och personsäkerheten. Till ett sjukhusbesök med en kollega. Man blir väldigt medveten dessa gånger att livet är skört och man ska vara rädd om sej själv och andra. Nu ska vi göra vad vi kan för att underlätta för vår arbetskamrat. Det är viktigt att ta hand om varandra.

Myset och jag behövde lite ensamtid från resten av alla människor, vi drog till badhuset och det var populärt. Ett par dagiskompisar var på plats så rutschbanan fick en tuff match när dom tre drog igång. Jag plumsade runt och snackade lite med dom andra föräldrarna. Trevligt må jag säga.

Vi badade klart och vände hemåt, kvällen blev sen men det var det värt.
Mollie har nu blivit så stor att hon endast vill att jag ska vara med vid nattningen för att läsa saga, sen vill hon släcka och somna själv. Hon har testar tre dagar och det verkar vara hennes grej och det är ok för mej bara jag inte missar sagostunden, den ser jag som väldigt viktig. Både för henne och mej.


Just det ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar