fredag 6 maj 2016

Berget...



Det fantastiska vädret håller i sej vilket jag antar att hela svenska folket njuter av just nu.
En dag ledigt och hur börjar den bäst? Jo med löpning på berget så klart. Jag lämnade en djupt sovande familj och drog iväg. Klockan stod på sju och värmen var redan påtaglig. Småbyxa och lilltröja på. Jag tog på min ryggsäck som jag fyllt med vätska sen bar det iväg på berget där himlen var klarblå och boklöven var så grönt gröna så det gjorde nästan ont i mej av vällust.
Det var mycket människor ute och rörde på sej den ljuva morgon vilket jag förstår till fullo. Tre timmar njöt jag och sista biten hem var jag ruggit stark.

När jag kom hem mötte jag fröken flickvän i trädgården, hon hade precis lämnar myset hos en dagisvännina. Vi åt en gemensam frukost på altanen och allt var enastående härligt. Jag placerade mej i en solstol och där stannade jag en bra stund.
Fröken flickvän pimpad altanen vilket behövdes så att vi äntligen kunde sätta ut möblerna.

Vi hämtade upp myset och körde vidare till glassbåten, det var premiär och det var gott. Lite småkyligt vid vattnet vilket gjorde att vi slök glassen och sen begav vi oss snabbt hem till hettan vid berget ;)

Mollies kusin kom och tjejerna studsade och visade upp sina konster, dom målade och gjorde halsband. Supermysigt. Vi tog lite mellis på altanen och de smakade bättre än nånsin.

Medan tjejerna målade stenciler under parasollet så klippte jag gräsmattan en andra gång denna veckan, det hade faktiskt växt en bra bit. Gott jobb.
Vi var trötta på kvällen av all sol och frisk luft. Thaimat serverades och glupskt åts det upp. Sjön suger och även berget suger.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar