torsdag 5 maj 2016

Nästan ledig....

Ibland hittar man något spännande :)


Från att ha jobbat som en tok i flera veckors tid piffade jag till med två dagars ledighet. Tisdagen var tänkt att myset och jag skulle ha en heldag ihop men under tidens gång gick det upp för mej att hon måste till dagis. Hon skulle nämligen träffa sina nya fröknar. Jag fick köra in henne till lunchen och hämta henne klockan två, fröknarna var kvar när jag kom och det var trevligt att träffas, den ena fröken kände jag sen barnsben men den andra var en helt ny bekantskap. Hon verkade bra och myset gillade dom.

Vi körde från dagis till Kristianstad, nya kläder stod på listan och det är liksom mormor och mysets grej så jag höll mej lite utanför. Hon bytte om till sin nya fina klänning och sina nya fina byxor, även dom nya trosorna åkte på i affären ;)

Kvällen var underbar och vi kastade lite gris och sparkade på bollen, den var en underljuvlig avslutning på vår nästan lediga dag.

Onsdagen den blev bra den med, vädret höll i sej och jag fixade med allt som stod på min lista på jobbet, den var klar klockan tre så då flexade jag ut nöjd och belåten. Jag hämtade upp myset som var i full färd med att måla dagishusväggen med vatten. Alla barnen lekte med vatten och dom flesta var mer blöta än torra. Härligt.

Vi tog en gemensam cykeltur, jag hade löparkläder och skor på mej och rundan slutade på 6 km, jag var grymt impad av min dotter som cyklade hela rundan medan jag sprang. Det kallar jag kvalitetstid det.
Vi studsade studsmatta och middagen bestod av grillat.
På kvällen kom mysets kusin ner och det blev en skön avslutning på kvällen med att spela steka ägg spelet.
En väldigt skön vecka alltså och än är den inte slut.
Lättlevt.


Här hjälps alla till.....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar