onsdag 26 oktober 2016

Flattätt....



Jag hann inte parkera bilen på jobbet förrän jag förstod att det skulle bli trubbel och en tuff dag.
Ett skyddsombudsstopp som hade nonchalerats. Det skulle kunna vara straffbart det.
Näven slogs i bordet och anläggningen stoppades bums. Utan bedövning.
Sen avlöste mötena varandra hela dagen för att räta ut det inträffade.
Jag kunde inte mer än för företagets sida och min egna privata medmänskliga sida vara glad över att ingen skadats under arbetet.
Då hade med alla sannolikhet huvudena rullat lätt från ledning och nedåt. Hua..

Något som däremot inte var så tufft var att jag stötte ihop med en flata på jobbet, hur ofta händer det? Kul var det i all fall, en böna från Växjö som var yber intresserad av min situation på arbetet. Självklart delade jag gladeligen med mej av mina erfarenheter. Detta mellan två möten så jag fick avbryta utfrågningen men erbjöd mina tjänster vid ett annat tillfälle.

Från en tuff dag på jobbet vidare hem till sockertoppen, hon var på hugget. Läxan skulle göras och efter lite diskussion gällande favoritleksaker började hon skapa. Det är nästan omöjligt att stoppa henne i dom lägena.
Men jag fick avbryta, det var dags för simskola. Det verkade som om det lättade lite med bentagen och det var glädjande. På vägen hem höll hon på att somna i bilen, det tar på krafterna.
En enkel middag lagades och till kvällsmyset och Dora i soffan blev det en morot. Lyxigt.

En vägg som passar perfekt till en stor tavla har plötsligt blivit ledig. Planen klar, handling pågår, konsekvensen återstår att se.
Tanken är en världskarta men när jag beställde den så blev den kanske lite väl stor. Jag lider emellanåt av storhetsvansinne ;)
Den mäter hela 195 cm på längden och 120 på höjden. Känns som om en tapetserad fondvägg hade varit en bra lösning. Nja vi får se hur det blir när den blir uppsatt. Palatset är stort så jag är inte jätteorolig över att inte kunna husa den.
Problemet jag ser just nu är att den inte ska välta hela väggen, jag har nämligen en speciell plan på hur tavlan ska sättas upp. Jag är inte riktigt som alla andra, nepp.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar