fredag 21 oktober 2016

Modigare än vad jag vågar.....



Jag har gjort ett besök hos tandläkaren. Det var så mycket skryt om mitt vackra välskötta garnityr så jag orkade knapp lyssna till slut, jag var tvungen att fråga om det ofta kommer in patienter med ovårdad mun. Haha, om du bara visste var svaret jag fick. Örk dålig munhygien är bland det värsta jag vet. Tandläkare lär jag aldrig skola om mej till.

Jag lämnade myset vid skolan och hon började hoppa hage bums, självklart skulle ju även jag hoppa några gånger, riktigt kul en grå oktobermorgon.
På jobbet gick allt sin gilla gång, det regnade stora delar av dagen så det var tvunget att jobbas hårt för att hålla humöret soligt.

Och idag har jag varit lite modigare än vad jag egentligen vågade. Men det kändes bra i hjärtat så då måste det väl ändå vara rätt?
Hur det kommer att mottas känslomässigt hade jag gärna villat få reda på och förhoppningsvis så får jag det med.
Man ångra bara saker man inte gjorde i livet, är det inte så man brukar säga när man ligger där på dödsbädden.
Jag vill inte ångra att jag inte gjorde detta. Så därför var det ändå ett enkelt beslut ;)

Jag kände mej modig och även lite utelämnad, men det är som med konst, det är i betraktarens ögon det vackra sitter och det är konstnären som visar upp sin nakna sårbarhet, det är konstnären som blir synad.
Jag hoppas ju innerligt att betraktaren gillar min konstnärliga ådra. Okej, nu pratar jag inte målning made by me, den ådran är det myset som står för i Jockarp. Men jag handlade ut efter min egna förmåga. Vad mer kan jag göra?


När livet är lite uppochner....


Jockarp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar