tisdag 8 augusti 2017

Barnhänder.....



Att man legat i bingen långt upp på förmiddagen den senaste tiden satte minsann sina djupa spår. Jag var som ett vrak och det i kombo med att jag skulle leverera väldigt på min första arbetsdag gjorde mej massivt trött.
Jag hade förvisso ett mycket intressant jobb och en hel del att styra med men ja, jag var trött.
Det var roligt att komma tillbaka efter fem veckors ledighet och träffa alla goa människor, men utvilad var jag då rakt inte :)

Mollie är ledig från fritids på grund av att det är sammanslagning och den vill jag helst förskona henne från. Hon kamperar därför med mormor. Och det hade promenerats med hundarna och det hade ätits väldiga mängder med mat. Det är bra att hon bygger ;)
När jag anlände från jobbet kände jag redan när jag öppnade bildörren att lilla fröken stått i köket och rullat köttbullar. Enligt rapport hade hon gjort 15 stycken själv och alla hade hon ätit upp. Var finns platsen i magen på den tösen?

Jag fick ta tag i lite måsten. Tvätt från resan låg i ett berg, det hängdes tvätt på streck ute, streck inne och torktumlaren gick på högvarv. Lika bra att få det ur världen.
En friare och en aktivitet som passar mej bättre än att stå tjudrad vid tvättlinan är att klippa gräset, så det gjorde jag. Musik i öronen och tankar som virvlar fritt.
Jag log åt glädjen och hur underljuvligt det doftar med nyklippt gräs. Det är det stora i det lilla, det är sånt jag gillar med vardagen det.

Kvällen blev chill, mina sambosar spelade spel och jag låg bara och njöt av deras närvaro, jag behövde det stilla, jag behövde ro.
Nattning av lilla fröken fick jag äran att medverka på. Lycklig för det så klart och det var ett tag sen jag låg bredvid henne och bara lyssnade på hennes underbara små andetag.
Hon pillade mej lite i håret precis som hon gjorde när hon var liten och leendet växte sej gigantiskt på mina läppar när jag tänkte på vår gemensamma historia. Vad vi gått igenom myset och jag. Leendet blev än större när jag växlade tankar i mitt huvud från dåtid till nutid och in i framtid. Jag älskar att ta emot dom tankar som sveper förbi när jag ligger där och känner dom små barnhänderna i mitt hår.

Lycklig var ett ord som passade perfekt in i den stunden.

Utsikt från tvättlinan, Inga klagomål på de ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar