måndag 7 augusti 2017

Semester....

Det är ok att vara rädd....


Bara man inte är det alltid :)

 
Det har varit händelserika veckor och jag kan omöjligt berätta allt som hänt, det hade blivit miloslånga texter :)
Vi drog iväg mot Kolmården och jag måste säga att det var en fantastisk park. Så mycket att uppleva och se.
Massa djur och massa karuseller. Min stora trut och min moral och min vilja att hålla mina ord gjorde att jag spände fast mej i Sveriges värsta berg och dalbana. Vis av erfarenhet känner jag just nu att jag i fortsättningen ska vara försiktig med vad jag lovar.
Mollie övervann även hon sina rädslor när vi åkte linbanan över alla djuren, hon var rädd men hon gjorde det. Vilket mod.


Mycket vatten...



Efter två dagar i parken med vänner körde vi vidare i Sverige, mot Norrland. 100 mil hemifrån möttes vi av en spegelblank sjö och underljuvliga enkla och jordnära människor.
Vi fiskade, åkte båt, var med om notdragning. Vi festivalade, vi spelade golf, badade nakna och jag sprang i underskön natur. Vi åt god mat till fina samtal. Det skrattades och tårar fälldes. Ja vi har levt det är ett som är säkert.

Efter en vecka drog vi söderöver igen mot huvudstaden. Vi checkade in hos en familj med fina människor. Barnen är supergoda vänner och vi vuxna trivs ypperligt i varandras sällskap.
En tur till Pride park för att hänga på schlagerkvällen. Det blev en blöt historia men det var ändå mysigt att känna lite på stämningen.

Vi hade lata dagar med mycket närhet och kärlek och även här bjöds det på goda och intressanta samtal om livet.

Nu väntar liiite jobb och en väldigt spännande höst.



Och mycket fisk  :)


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar