måndag 28 augusti 2017

Perfekt-operfekt.....

Perfekt...


Friveckan startade upp mjukt. Mollie gick upp och började titta på paddan utan att väcka mej, hon börja bli stor och förståndig nu vilket är skönt.

Vi tog lugna promenader på berget som resulterade i magnifik utsikt och gula kantareller i en spann med hem.
De dansades lite tango i skogen och det kramades. Vi småpratade och tempot var i min smak lugnt. Jag behövde det.

Ner på Vesan och skörda ett par spannar potatis, hela familjen var med och det gjorde det hela extra mysigt. Självklart skulle dessa sen provsmakas.

Vi har dammat av lite nya möbler, eller ja, nya är dom ju rakt inte men dom är nya i vardagsrummet i palatset i alla fall. Möblerna i sej är av uråldrigmodell och dom är skavda och nötta både lite här och där. Och där dom inte var skavda där drog vil lite extra med sandpappret, det är tydligen modernt med operfekt. Och mej passar det de fint.
Ekbordet är behandlat och satt på plats, det är minsann förändringarnas vindar som blåser lite ljumt över gården.

Vi har haft hantverkare på besök för att diskuterar ommålning av några rum. Det kommer blir spännande att se hur det blir.
Jag bryr mej oftast inte allt för mycket om förändringar, jag brukar vara motståndare till det i början, (jag ser sällan nyttan med det) men när det väl är gjort tycker jag oftast att det blir till det bättre.
Och jag gillar helt klart att bjuda till när det gälla att andra människor ska trivas, det behövs så lite ibland.

Operfekt....


Löpningen har legat nere i helgen men jag har siktet inställt på rejält med mil under veckan. Mollie är i skolan på förmiddagen vilket ger mej timmar att roa mej själv på. Och löpning är helt klart en av aktiviteterna.
Och dom här friveckorna har alltid en tendens till att bli proppfulla med aktiviteter och denna känns minsann inte som något undantag ;)



Världsklass......


Jockarp.

1 kommentar:

  1. Hej
    Det är första gången jag är inne på din blogg och läser.
    Så intressant att läsa om vad som händer hos dig.
    Vi har en del gemensamt som har hänt här i livet.
    Så roligt att du äntligen har träffat din soulmate:)
    För 5 år sedan så va det dagen i mitt liv då jag träffade min fru( min soulmate) och det va den lyckligaste dagen i mitt liv.
    Du ser så lycklig ut nu mot vad du gjorde i några av dina gamla inlägg och det är så det ska vara :)
    Kram Angela

    SvaraRadera