tisdag 29 augusti 2017

Ensamhetens tid....

På golfbanan...


En ledig dag, jo jag tackar jag.
Jag vinkade av min dotter vid taxin, tog en kopp kaffe och samtalade en stund med en vacker kvinna.
Ännu en avvinkning skedde, både kvinnan och bilen försvann i ett vips. Bilfri en vecka och ja, det är helt okej för mej. Jag gillar att lösa logistiken.

En löptur på berget och det var helt underljuvligt. 15 kilometer på grusvägar och små stigar. Vädret var helt perfekt, tröjan åkte av och jag såg svetten glänsa på min nakna hud. Lycka.

Hem, kaffe på undantaget och vidare passerades duschen. Det var behövligt.
Mollie kom hem från skolan och vi gluffsade i oss lite mat.

Min icke kaffedrickande vän med son kom. Vi drog till golfbanan och barnen spikade och spikade (fusk) För oss vuxna gick det lite sämre. Vi hade en psykologtimme och diskuterade stort och smått, mest stort ;)
Det var härligt att i sakta mak bara gå runt på banan och surra om livet.
Kidsen såg sej som segrare och oss gjorde det ingenting.

Vi körde inom stan till ett hamburgerehak, ett par lådor mat till dom små sen hem till palatset.
Det åts glupskt sen blev det kaffe på maten och tro det eller ej men min icke kaffedrickande vän tog några droppar för att sällskapa mej. Väldigt trevligt må jag säga.
Vi hängde på altanen till ljud från lekande barn, det var en helt perfekt kväll. Lyckliga barn, lyckliga mammor.

Kvällen roade jag mej med att lyssna på musik, myset låg i sin säng och spelade spel på paddan, hon hade det supermysigt och jag var bara tvungen och gå in och se på hur enkelt och bra hennes tillvaro var.

Det blev tidigt i säng för mej med, det är så i ensamhetens tid...

Mysande myset....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar