fredag 29 december 2017

Barhäng alá Vilhelmsson....

Barfotalyx

Att dom precis bytt ut madrasserna i sängarna på hotellet till nya helt stenhårda var inget varken jag eller prinsessan på ärten märkte något av. Vi var nog helt slutkörda för sov det gjorde vi som små grisar i halmen under en värmelampa.
Jag fick väcka Mollie för att vi inte skulle missa frukosten.

Hon välte ner en massa mat, hon var hungrig lilla fröken, jag var något mer sparsam med intaget för dagen. Mollie hade väldigt bråttom efter maten så kaffet fick jag ta och attackdricka. Och vart hade hon så bråttom till då? Jo det lilla vattendjuret ville i plurret bums. Vi skyndades oss och i flög hon.  Hon gick fullständigt bananas, hon åkte vattenrutschbanan om och om igen.
Efter en avslutad runda kom hon fram till mej och sa:
-Jag har träffat en kompis.
Jaha vad roligt sa jag.
Mollie fortsatte, jag träffade hon och hennes mamma i kön till rutschbanan och jag tyckte dom verkade trevliga så jag pratade lite med dom.
Jaha sa jag.
Det visade sej att det var Norsk liten tjej och hennes mamma som Mollie mött. Jag hälsade på föräldrarna och hängde med dom stora delar av dagen. Tjejerna vek inte från varandras sida någon gång. Så vackert att se, framförallt att se Mollies glädje.
Tjejerna gick på Ninjaparty på barnklubben så jag tog en löptur. Det var på gränsen till dårskap, det var så sjukt varmt när jag sprang längs stranden bland turister som lät läpparna möta en Singha eller en trevlig fruktdrink. Jag gladde mej åt att jag förmodligen skulle må betydligt bättre än dom en stund senare ;)

Vi badade lite till sen väntade det oss en brakmiddag vilket vi verkligen behövde efter en aktiv utomhusdag.
En bra första dag i det leendelandet....


Barhäng....


Jockarp.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar