måndag 6 november 2023

Fin fint……






Avslutade höstlovshelgen fullsmetad med familjen. Samborombom och jag började dagarna med en mils löpning på berget. Det var vackra färger, bländande färger. Vädret var höstigt, regn från alla håll men det var så himla skönt att komma ut.

Resten av timmarna har mestadels spenderats med kidsen. Vi tog fikaväskan och hunden och tog oss till Balsberget. Underbar utsikt över Råbelövsjön. Där satt vi och avnöt kaffet. Kidsen fick varm oboy och det utfördes yoga på toppen.

Kvällen var det vuxentid. Resturangbesök med vänner och vidare mot en konsert med han, killen som funnits i mitt liv under så många år. Och han såg minsann nöjd ut där han stod och spelade med sin gitarr och sjöng den ena låten efter den andra. Winnerbäck var toppform må jag säga.

Söndagsaktiviteten var även den i min smak. Utomhus, en aning kallt men trevligt. Allsvensk fotboll i Kristianstad. Det blev oavgjort mot Rosengård. Rättvist minsann.

Matlagning tillsammans i köket. En absolut favorit.
Det är så fint att strosa runt och småprata och laga mat.
Ja jag har inga klagomål på helgen.

Och det allra bästa är att Mollie mått väldigt bra hela veckan, jag pratade med henne om skolstarten om hur hon kände. Det var upp och det var lite ner i det samtalet. Jag försökte hålla mej på uppsidan under samtalen även om jag givetvis oroar mej en hel del. Vissa saker ska man inte visa barnen.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar