fredag 17 november 2023

Lirare……

Vi firade ordentligt….


Jag hade ett nytt samtal med Mollies läkare. Vi pratade nutid och framtid. Beslutet var att vi fortsätter oförändrat till April månad. Där nånstans ska vi träffas för en utvärdering av hennes mående. Mollie fortsätter att envisas med att inte prata om sej själv och hon är knäpptyst bland främlingar. Jag fick tipset om att låta henne vara och så hoppas vi på att det mognar fram, jag gillar mer idéen om att ta tjuren vid hornen men här får jag nog vackert sitta still i den guppande båten och se tiden ha sin gång.

Vi hade en match i handboll. Mollie var i storform på planeten. Mål levererades och även grymma passningar, hon utsågs med det till matchenslirare. Det var stort. Jag växlade några ord med tränarna och dom gillade det dom såg och även att hennes mående blivit så mycket bättre. Fint att alla engagerar sej och delar med sej.

Det har förövrigt varit ruskväder här vilket gjort att alla träden tappt sina löv. Jag visste att det skulle komma men det är ändå alltid lika sorgligt. Nu blir det fem sex månader av längtan tills det åter bli knoppar på träden och den mäktiga tiden med lövsprickningen kommer. Måtte jag få vara med då.
Och på grund av ruskvädret har jag haft inomhussysslor :)


Ringtillverkning…..



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar