måndag 13 maj 2024

Barndop….




Jag berättade att jag såg henne i olika sammanhang med olika kläder, olika rörelsemönster. Jag frågade om det var så även för henne. Hon svarade ja. Det är liksom grejen med Vi. Mm det är nog så att det är själva grejen med att vara ett Vi. Jag log och leendet möttes av hennes. Jag älskar dessa samtal vi kan ha under morgontimmarna i sängen då vi nyss öppnat ögonen och sagt till varandra att vi är lyckliga ihop. Fina stunder.

Dagen fortsatte i vackert. Solen sken och jag tog en löptur med den lille hunden. Han var överlycklig över stunden på berget. Hopp in i duschen för mej sen strassen på.
Vi skulle på barndop i kyrkan så alla var fina och leende när vi åkte iväg. Vi var inte på gudstjänsten innan utan medverkade endast på dopet. Efteråt bjöds det på mat och tårta.

Klockan tre vände vi hemåt och vi placerade oss på altanen ett par timmar. Så skönt. Kvällen var ljuv så vi gav oss av på en promenad upp i byn. Vi hade fina samtal, samtal om lycka, den samsynta lyckan vi har.

En mycket fin dag att lägga ner i braigalådan.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar