fredag 10 maj 2024

Målning……




Röd dag lika med ledigt, tack tack.
Jag lämnade hemmet för att åka till min vän andra sidan berget. Vi tog en långpromenad i den färgsprakande naturen. Vad man än tittade var det vackerhet runt en. Vi behövde rundan, det var längesen vi sågs så där på tu man hand.

När jag körde hem tog jag vägen över berget och allt var grönt, det är denna tiden jag väntar på varje år, då allt börjar om. Jag log och kände det där tacksamma skölja över mej. Tacksam över att blivit placerad just här på jorden.

Och så är fönsterna äntligen på plats och den delen är nu så gott som klar. Så projekt tvätta och måla fasad har inletts. Det är stora ytor men jag tycker minsann att det går framåt om än med lite små steg.

Vi tog tag i att städa hela huset, det var mer än behövligt det. Alla tvätt tvättades, torkades och veks, den åkte också in på rätt position. Skönt.

Vi lagade middag och åt, vi var för dagen tre till bords,  alla åt friskt, så friskt så 7/8 burgare åts upp, all klyftpotatis vältes ner och salladen försvann i ett vips.
En skål polly i soffan avslutade min dag.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar