lördag 13 november 2010

Lördag = Andning, poker och filosoferingar....

I går kväll satt jag och pappa och kollade på bilar på blocket, vi fick ett infall och hux flux så hade jag ringt till en snubbe och lagt ett bud på en bil. Vi körde dit och köpte bilskrället.
Lite senare på kvällen när jag pratade med mamma så berättade hon att bilhelvetet stannat två gånger när pappa skulle köra hem den från sölve.
Sen när mamma öppnade dörren och skulle kolla inne i den så stannade den igen, när hon berättade de så skrattade jag så jag höll på att göra ner mej. Vilket klipp alltså :)

I dag har jag tagit en morgonpromenad på vesan, jag måste ju försöka hålla min späda kvinnokropp i trim tills de är dax för det stora provet. Om jag förstått det hela rätt, så lär det bli en svettig process, och jag som hatar att svettas.
I dag ska min lilla dola komma och träna med mej, vi får väl se hur mycket andning och hur mycket snack det blir. Jag tror på mest snack och lite, lite hockey.

Jag har även fått upp julkalendrarna där dom ska sitta, men det är en skillnad i år mot andra år för egentligen skulle de suttit tre kalendrar på kylskåpet, en till mej en till min fru och en till knytet, men de blir bara två i år med, tyvärr, en till mej och en till knytet.....Men de får väl gå ändå..

Och i  kväll ska då åter poker hajarna drabbas samman på brunsgatan 4, och jag ska göra som ladygaga och ta på mej mitt bästa pokerface och visa en gång för alla vad skåpet ska stå. Jag vet att jag har en stor fördel och det är att jag är nykter och det är ingen annan som är det.
Jag känner mej stark och jag tror på mej själv, nu era gamla pokerrävar ska ni få en reäl  match.

Förövrigt händer det inte mycket på den sk fru fronten, det var tydligen ingen panik men att få skilsmässopapprena påskrivna, kanske inte så kul nu när jag med hade ett lite känsligt blad som skulle undertecknas. Men jag har ingen panik, det är som sagt var inte jag som vill skiljas. Men det verkar som om hon är rädd för att såga av den grenen hon sitter på. Så jag vänta jag vänta...

Och medans jag vänta så funderar jag på livets stora gåta, dom säger att det är älska, glömma och förlåta.
Vad ska jag älska?
Vad ska jag glömma?
Vad ska jag förlåta?
Jag har ingen att älska.
Ingen jag vill glömma.
Och allt har jag förlåtit.                           
Hmmm vad är då meningen med mej?


Jockarp.

1 kommentar:

  1. otroligt fint skrivit om älska, glömma och förlåta <3

    sen hoppas jag att du visade de dära pokerhajarna vart skåpet ska stå!! :)

    SvaraRadera