söndag 14 november 2010

Rosor,navelsträngar, hundmat och farsdag....

Ja gårdagen var minst sagt en givande dag, bilen som investerades på fredagskvällen var inte de klippet som den utgav sej för att vara, den stannade i går med, vilket resulterade i att den lämnades tillbaka, så nu ska den gamla ägare ha den ett tag till och kolla upp vad som är problemet med rishögen.

Dagen fortsatte sedan med att min dola kom, och hon hade med sej tio röda rosor till mej, vilket betyder att hon vill gifta sej med mej, villket jag dock inte känner mej mogen för just nu.
Men det var ju ett tag sedan man blev uppvaktad med röda rosor, så jag blev riktigt rörd..
Vi pratade och läste lite i barnboken om värkarbete och utdrivningsfaser, verkar lite små otrevligt de där, men det är väl lite sent att ändra sej för mej nu, det är ju lättare för en del andra att bara stänga dörren och säga att nu skiter jag i detta. Jag sitter redan i den så kallade hissen
Det var en fråga som kom upp som jag tyckte var väldigt jobbigt och en fråga som jag inte ens skänkt en tanke.
Vem ska klippa navelsträngen?
Ja du i min värld så är det ju partnern som ska få den stora äran till de fantastiska uppdraget....Men där får jag nog med tänka om. Vi pratade fram och tillbaka om de, och det är nog så att man till och med kan göra det själv om man är i form, så jag tror att planen är den för tillfället.

Pokern var iallafall avslappnande även om det kändes som om något fattades, har aldrig varit på tunering utan min sk fru, så man saknade ju att de inte var någon som kom och pussade på en i pauserna.
Men lilla knytet och jag fick en hel del mys på magen och de är ju alltid välkommet.

Frågan kom klart upp var min sk fru var, och jag sa att hon valt att lämna mej.....
Va skämtar du????
Nej tyvärr gör jag inte de, även om jag har blivit begåvad med sjuk humor så riktigt så sjuk är den inte.
En kille som var med blev så förbannad på mej när jag sa att jag ville ha henne tillbaka, så han sa rent ut att en sådan människa som gör något sådant duger endast till hundmat. Tja så kan man kanske se på de hela om man ser det utifrån och utan känslor.
Men min syn på det hela är att de finns människor som gör världen speciell bara av att vara i den, och hon är en sådan människa för mej.
trots allt så längtar jag och mitt hjärta finns här för henne.

För övrigt  har jag idag anammat orden helga vilodagen, Jag har alltså inte gjort många knop. Men de är ju farsdag så middag på salvatores blev det för att fira far, det blev lite känsligt när man ser alla andra som har en familj och jag inte har det, jag menar visst har jag en familj, men det är något som saknas, och saknaden är stor vid sådana tillfällen...
Men nu ska söndagskvällen som vanligt avslutas med bingolotto, önska mej lycka till :-)


                                              
Jockarp                                                                                                                                                                        

1 kommentar:

  1. Tänker på dig tjejen, lider med dig när jag förstår hur du känner och har det. Dock som man sagt innan, efter regn kommer alltid solsken.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera