tisdag 10 mars 2020

Detektiver...



God morgon måndag. Mollie var på myshumör så det blev en lugn start på dagen.
Hon åt sin frukost och jag startade min dag med en kopp svart.
Vi fick besök av kamphundarna och det pussades och kramades innan vi satte oss i bilen för att ta tag i dagen.
Myset lämnades på skolan och jag hade arbete framför mej.
Möte och protokollskrivning stod på min agenda.
Jag mötte trevliga människor hela dagen och det kom över mej hur förtjust jag är i mänskliga möten.

Klockan fyra var jag hemma på undantaget för att möta upp min dotter.
Hon och morfar chillade i soffan efter att dom harvat ridbanan med fyrhjulingen.
Jag drog och tankade kärra, efter det körde vi till affären. Vi köpte lite nya blommor och lite blomjord.
En lusentapp mat investerades sen bar det hemåt.
I bilen la Mollie sin hand på min axel och senare tog hon min hand. Jag log och frågade om hon tänkte på något speciellt. Jag såg att det var något men det kom inte fram under bilfärden, men något var det som flugit förbi i hennes tankar.

Hemma hjälpte hon mej med matkassarna, hon fixade blomman som var tänkt för köksbordet att den kom i en kruka och hon satte den på plats.
Vi började laga chicken tikka masala och hon var fortfarande vid min sida.
När vi satte oss till bords och började äta så berättade hon om sin skoldag. Dom Nationella proven hade börjat. Hon hade varit lite nervös inför proven men efter dagens test var hon nöjd och trodde att hon klarat uppgiften galant ihop med sina klasskompisar.
Hon berättade om övningen och jag tyckte den lät trevlig.

Hon hjälpte mej att duka av och hon satte in i diskmaskinen, jag var förvånad, hon brukar hjälpa mej hemma men nu var hon behjälplig i precis allt.
Jag berättade att jag uppskattade att vi gjorde sakerna tillsammans, att hon är viktig för mej.
Men att hon absolut inte behövde göra alla sysslorna.
Hon log och sa att hon också gillade det och så undrade hon om vi kunde se en film tillsammans. Självklart, valet blev Lassemaja.
En spännande och bra film, och att mysa ihop i soffan gjorde allt så mycket bättre.



Jokarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar