lördag 14 mars 2020

Mycket hund.....



Vägen hem från vätkusen blev en blåsig upplevelse. Det slet och drog i bilen och vägen var tokfylld av långtradare. Jag tuffade på i ett relativt högt tempo. Jag skulle hem till mitt mys.
Med mej i bilen hade jag en herre vid namn Frans. Han skulle med hem till byn medans hans matte skulle jobba.

Jag hade inte berättat för Mollie att Frasse var med hem, det blev en glad överraskning. Hon blev superglad.
Vi tog en promenad ner på vesan och därifrån noterade vi att det var stora köer på motorvägen, tydligen hade en lastbilssläp vält i den hårda vinden. Tokigt.
Vi kastade boll en stund sen tog vi oss in igen. En mach Molnopol vilken Mollie slutade som segrare.

Vi tog en tur upp till undantaget så hundarna fick leka med varandra, och det gjorde dom, mycket.
Ett par avsnitt av Pokémon innan läggdags.

Och nattningen blev väldigt mysig.
Hund och barn somnade sida vid sida, ja, mamman somnade hon med. Det hade varit en aktiv och blåsig dag vilket tröttar ut både stor och liten.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar