onsdag 25 mars 2020

Spring i benen....



Mollie lämnades i skolan och jag hoppade in mina springkläder och begav mej ut på berget.
Våren fortsätter och bjuda på kyligt men soligt väder dag efter dag. Jag drog in 15 nya kilometer och kroppen kändes fräsch.

Hem och jag slängde på en stor stek på spisen. Mollie kom hem från plugget och jag föreslog utomhusaktiviteter. Medans steken pluttrade på så körde vi upp till sjön på berget och där avnjöts det kanelbullar och kaffe. Herregud så mysigt.

Efter tre timmar på spisen var maten klar och Mollie gav mej 18/20 poäng för middagen. Hon åt glatt.

Tisdag och det betyder scoutdag. Myset var redo. Vi hämtade upp en kompis på vägen och jag lämnade tjejerna på kåren sen drog jag iväg.
Det var en fantastiskt fin kväll och jag luftade löpskorna på ytterligare en tur. Att springa i doften av vår och se solen färga himlen röd innan den försvinner ner i väst är galet fint. Jag log åt hur lyckligt lottad jag är. 13 km till, bra leverans för dagen.

När vi vände hemåt mot byn var det mörkt, tjejerna var kalla efter utomhusscoutningen. En snabb dusch för mej sen parkerade vi oss i soffan med en smoothies gjord av kokos.
Ett avsnitt Pokémon innan nattningen sen slog vi läger.

Jag var sliten efter dagen så jag slog dit omgående, jag vaknade av att någon snarkade. Det var jag ;)
Sängbyte skedde och där somnade jag bums igen. Skönt.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar