fredag 13 mars 2020

Göteborg....

Indonesisk vegomat....


Tanken var att jag skulle åka till Göteborg för erfarenhetsutbyte och även gå på en underhållsmässa. Men på grund av Coronaviruset ställdes det in. Men min tripp till Göteborg blev av i alla fall. Att var redan fixat på hemmaplan med Mollie.
Jag lämnade henne i skolan och körde västerut.

Jag mötte den kvinnan som gör att mitt liv är i fullständig balans. Jag har allt, det bästa av det jag nånsin kunnat önska mej.
Hon har varit försvunnen från min del av världen under i mina ögon allt för lång tid. Men nu så, nu är ordningen återställd.
Vi hade ett fint möte och det fortsatte så.
Vi åt lunch på en indonesisk restaurang och det var farligt gott.
Att hon skulle jobba natt ställde till den en aning och med det fick jag sova ensam.
Men innan jobbet hann vi avnjuta ännu en formidabelt god måltid. Svamprisotton var ruskigt god.

Ny skjorta....


Klockan nio på morgonen var hon hemma igen och då låg jag i sängen och drack kaffe. Så sjukt lyxigt att inte ha ett enda litet måste på agendan.
Vi stannade kvar i sängen med kaffet fram till lunch sen var det dags att aktivera oss en aningen.
In i bilen och upphämtning av hund, vidare mot Delsjön, en väldigt vacker plats. Där sprang vi runt sjöarna, en runda på omkring åtta kilometer. Perfekt för mej med min ömmande höft.

Efter löpturen stannade vi till i våffelstuga och avnjöt en varsin våffla med kaffe innan vi åkte vidare.
Vidare mot en lokal som det fanns tennisbana, badminton, pingis, minigolf och squash. Det sistnämnda skulle vi testa.
Detta var något helt nytt för mej och jag är så glad över att jag testade, så sjukt kul. Något jag helt klart vill spela fler gånger.

Lika roligt var det inte när vi kom ut, en gul lapp i framrutan på min bil som informerade mej om att jag var 600 spänn fattigare.

Hem och en vända i duschen sen ut igen. Mot ett hak som heter Toso. Enastående god mat. Och än en gång fick jag en ny upplevelse. För första gången i livet åt jag en hel middag med pinnar. Middagen innefattade sex rätter så jag hade minsann att göra ;)
En helt fantastisk dag avrundades med en film och en kopp kaffe i soffans hörn med tjejen jag är kär i.
Livet.

Inte fel efter ett löppass....


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar