söndag 8 mars 2020

Party.....

Helt stilla vid sjön...


Sista natten i vedsvängen klarades av och sängen väntade.
Allt jag fick i sovande läge var tre timmar sen vaknade jag pigg och redo för dagen. Jag låtsades att det var så i alla fall. Jag visste att det skulle bli segt fram på kvällen men det var inget jag orkade lägga någon energi på.
Jag luffsade upp mot undantaget och på vägen mötte jag mitt mys. Hon var på vägen hem ;)

Hon kramade om mej och började bums att prata om den kommande festen, jag log.
Hemma förberedde hon både sej själv och mej för festen.
Vi fixade med kyckling, svamp, korv och köttbullar till grillspetten. Idén var att alla skulle få göra sina egna spett så att dom fick vad dom gillade.
Mollie fixade med kakan och sen var det bara att vänta.

En hundpromenad vid Grundsjön för mormor och Mollie, jag följde med dom men och jag sprang hem från sjön.
Jag har en krånglande höft och den krånglade än mer efter löppasset, så ja nu har jag ordinerat vila ett par dagar. Jag hoppas verkligen att det hjälper.

Vi duschade båda två, vi klädde oss och halv sex kom bilarna i en jämn ström upp i allén. Många hade mycket saker med sej, andra lite mindre. Men jag förstod ju att förväntningen på kvällen var stor även hos gästerna.

Vi började bums med spetten och jag tog dom med ut och grillade, under tiden var hela studsmattan full av barn. Att den höll var ett under.
Maten slank ner och filmen "det regnar köttbullar" sattes på. Under filmen fixade jag med efterrätten. Mollie hade gjort den fin men jag kryddade den lite extra med tomtebloss. Ungarna gillade det skarpt ;)

Jag bäddade med en stor madrass på golvet och det låg barn överallt i vardagsrummet och käkade snacks till Mellon.
Jag var trött så jag la mej på madrassen jag med.
Efter Mellon föll en efter en in i drömmarnas värld. Och jag var nere för räkning ganska omgående jag med.

En fin dag och en lyckad kväll.

Mollie skötte röstningen....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar