onsdag 4 mars 2020

Studiedag...

Pinnlunch....

Vår på gång....


Den lediga dagen började chill och det var nog bra det. Kvällen innan hade blivit sen för Mollie eftersom jag var på bio.
Hon tog täcket med sej och parkerade sej i soffan, hon bäddade ner sej och TV sattes på.
Jag servade henne med mackor på sofflocket.

Jag behövde lite mer mil i kroppen så jag gav mej ut i mina löparskor i ännu en gråmuelndag. Jag tog rundan upp på berget och till sjön. Det var vackert om än lite grått. Jag passerade vindskjulet som jag spenderat en väldig massa nätter i unga år. Minnen bubbla upp.
Turen slutade på 15 km och kroppen kändes fräsch, Skönt.

Vi piffade till oss en aning och eftersom vi var lediga båda två tog vi en lunch på stan. Thaibuffé kan ju knappast vara fel. Tokgott.
Efter att magarna mättats körde vi till Eko för att investera i lite pinaler till Mollies kommande party. Tyvärr fick vi inte med oss så mycket av det vi behövde, mest en massa annat onödigt ;)

Hem och in med grejerna sen chillade vi en stund. Det ska vara balans i livet ju. Mollie tröttnade och gick ut en sväng. När hon kom in så hade hon plockat den första påskliljan för året. Herregud så fint.
Jag blev glad långt in i själen. Jag älskar blommor och jag älskar myset.

Tisdag och det betyder scouterna för Mollie, för mej betydde det 12 km löpning till. Jag var inte säker på vilken känsla jag skulle få men kroppen var åter uppladdad så det tuffade på i högt tempo och styrkan satt där.
Tillbaka till scoutkåren precis lagom så jag fick höra scouthälsningen.

Hemma och klockan började bli mycket, men lilla fröken Vilhelmsson behövde ett rejält bad. Så bad blev det. Jag roade mej med att vika att tvätt. Så ja nu är den saken också biff ;)

Vid nattningen började Mollie gråta och sa att hon inte kunde sova. Jo då sa jag.
Jag smekte henne i ansiktet med nätta händer och sjöng sången om trollmor och hennes trollungar. När jag kommit till tre av elva troll sov hon som en gris. Jag flinade lite och gick in i mitt rum och somnade bums.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar