söndag 1 mars 2020

Frieri....



Helgen består av arbete och även på fredagen stod det jobb på schemat. Uppstigning 05:00 och jag var redo för dagen.
Arbete till 14, det var lagom. Jag kom hem precis innan Mollie och hennes väninnan kom hem från skolan.

Vi käkade lite mellanmål sen gick jag ut till vedhögen. Jag öste på ett par timmar och det var skönt att förflytta pinnarna från A-B. Tjejerna höll sej inomhus stora delar av eftermiddagen, men dom kom ut en sväng och studsade några studs på studsmattan. Inne pysslade dom, dom gjorde små djur i papper.

När kompisen åkte hem för att hålla helg åt vi middag och efter det frågade Mollie mej om jag ville pyssla. Hon vet att jag ogillar det, men det gick för dagen fint och vi hade en supermysig stund ihop med mycket skratt.

Lite häng i soffan där vi kollade på Sverige mot Norge och käkade popcorn. Mollie la sej i min famn och jag låg och pillade henne i håret. Viktig närhet och viktig tid ihop.
Hon skulle lägga sej själv på kvällen och hon kramade mej god natt, hennes klocka ställdes på halv tio, när den ringde skulle hon lägga sej och sova.
Hon kramade mej och vi önskade varandra en god natt. Vi ses i morgon sa jag och hon svarade mej som hon alltid gör. Ja vi ses i morgon mamma, med ögonen.
Jag log åt min dotter, gav henne en blink sen lämnade jag hennes rum.

Lördag och det var en tidig morgon igen. Fem klev jag upp på självaste skottdagen och som traditionen säger så är det den enda dagen vi kvinnor får fria.
Jag fick ett meddelande från min tjej om att om fyra år är vi kanske redo ;) Jag log åt hennes ord. Jag gillar inte Nej och det gör uppenbarligen inte hon heller. Hellre i framtiden än nej. Det är bra.

Arbetsdagen förflöt fint och jag fick celebert besök vilket gladde mej väldigt.



Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Jag fria på skottdagen för 8 år sedan och fick ett nej :( . Det är inte kul! Idag är vi dock gifta sen 2.5 år

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du har hittat Henne med stort H nu det är du så värt❤❤

    SvaraRadera