tisdag 12 december 2023

Covid……




Mollie väckte mej klockan två på natten. Hon kunde inte sova sa hon. När jag smekte min dotters kind var hon skållhet. Jag gick ut och hämtade febertermometern. Den visade på 38,5. Jag gick efter en tablett som jag hoppades skulle hjälpa. Jag kröp ner bredvid henne och pillade henne lite i håret. Hon slappnade av och hennes andetagen blev djupare. Hon somnade. 

Jag tassade in till mej och mötte nästa kropp som inte fick ro. Min sambo hade ont i kroppen och mådde allt annat än bra. Hon drog också i sej en tablett och snart sov alla i huset lugnt. Skönt.

Ett covidtest visade att det var det min sambo hade fått, förmodligen hade även Mollie sjukan. Båda fick bli hemma från jobb och skola. Jag och Kennet behövde komma ut från sjukstugan en sväng så vi drog av milen på berget.

Jag vilade i soffan medans sjuklingen kollade på
Jul med Ernst, jag orkade inte kolla så jag slumrade en stund. In till stan för veckohandling. Mat lagades när jag kom hem och skinkan griljerades, Morzatkulor rullades och smakades av.
En fin dag trots deras risiga mående.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar