fredag 15 december 2023

Lampskapande…..




Efter en promenad med hunden i skogen bjöds det på macka med julskinka på. Vi satt i soffan tillsammans. Hon sjuk jag frisk. Men herrgud så mysigt. Bara vi två hemma. 
Efter mysstunden i soffan gick jag ut i verkstan. Jag hade ett nytt projekt på gång. En idé, tanke och nu äntligen handlande. Det kliade i fingrarna på mej.

Och ja det var enklare i mitt huvud än i verkligheten. Jag valde två ekbitar. Stenhårt. Det tunga gardet fick användas. Jag älskar min maskinpark. Jag sågade och borrade så det glödde. Elsladdarna kopplades ihop. Lite klurigt då det inte är mitt rätta habitat. Men det fixade sej efter ett tag.
Gosse så vackert det blev, jag blev så nöjd. Min sambo blev så nöjd. Så roligt att göra saker som man kan använda. 

Middagen lagades och vi åt. Att vi missade tiden till när handbollscupen skulle börja gjorde att vi fick ösa på för att inte komma alltför sent. Handboll i fyra timmar. Mollie såg trött ut mot slutet, det kan vara sviterna från hennes förkylning eller helt enkelt bara att dom spelad i så många timmar. Hon käkade duschade och stupade i säng när vi kom hem.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar