söndag 17 december 2023

Nya försök….




Arbete hela helgen ställer till det en aning. Livet borde levas på platser man vill vara på tillsammans med människor man valt själv. Ja jo mitt vuxna jag är ju en aning mer förnuftig än mitt jag som jag vill vara. Så jag spatserade in i ekorrhjulet. Snurrade några varv och kom ut till friheten igen. Fint ändå. Att man kommer ut.
Att komma hem till familjen och få avrapporterat om vad som hänt i deras liv under dagen är underbart. Det är det absolut bästa med vardagen.

Mollie hade haft en kompis på besök och dom hade bakat nån form av tysk/österrikisk kaka som dom skulle bjuda eleverna på som går i tyska klassen med dom. Jag fick givetvis provsmaka en. Inte så tokigt faktiskt.

Kvällen blev mysig men kort. Säng tidigt då ännu ett 12h pass skulle genomlidas. Och det överlevdes. 

Jag har testat en ny variant av ring. Det var en aning svårt att reda ut vilket lim som skulle användas. Men efter lite misslyckande så lyckades jag få ihop bitarna. Och jag blev nöjd. Ekträ med en linje av mässing.

Under process……



Jockarp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar