tisdag 28 december 2010

Cykel och rulltrappor...



Vi vaknade i morse som två skedar, Mollie som den lilla och jag den stora, mysigare kan väl knappast dagen börja.
Det är väl en av dom sakerna man saknar mest av att inte ha någon vuxen i sitt liv det är att ligga sked.
Och sen saknar jag ju godmorgon och godnatt pussarna med, jag pussar ju lilla hjärtegrynet, men hon är inte så bra att besvara dom än, hon öppnar bara munnen när jag pussar henne, inte rätt teknik dock men hon är ganska söt när hon gör det.
Och jag börjar alltid dagen att säga godmorgon till lilla fröken Vilhelmsson.
Vi har nu våra egna små rutiner och ritualer.

Igår kväll hade vi fin besök från Lund.
Det var så mysigt, fikade och försökte lösa ett och annat världsproblem. Det blev mycket prat om barn och bröllop och det är ju inte så konstigt, med tanke på att jag har barn och att dom snart ska gifta sej.
Där lär man väl fälla en och annan tår, kanske för både den ena och den andra orsaken.

Och den här vintern vad ska man säga om den, den gör det nästan omöjligt att komma ut och röra på sej, vi har skottade fina skogvägar, men när temperaturen kryper ner under minus tio, så känns det inte bra att ta ut Mollie i vagnen.
Blir väldigt kallt om lilla näsan.
Så istället har jag parkerat en motionscykel i vardagsrummet, så nu ska det köras ryssberget runt, så svetten lackar.
Jag blir kollrig av att inte kunna röra mej ordentligt, så vi får se om den kan råda bot på mitt problem.
Måste skaffa mej en cykelhjälm med bara.

Vi var inne och veckohandlade häromdagen, det var inte en människa ute, alla var väl på rean och gjorde nya fina fynd.
Och  idag har vi varit ute i vimlet och hetsjakten efter det bästa fyndet, vi angrep den lilla staden Karlshamn  i tron om att det inte är så mycket folk där. Och för en gång skull hade jag rätt, det var så lugnt och skönt att strosa omrking på stan
Jag behövde investera i lite nya brallor, tyckte inte att det var lönt innan, när man var svullen om låren, men nu är man ju sitt vanliga gamla jag igen.
Och jag fick en rekommendation av mina vänner från Lund att JC skulle vara ett bra ställe att få bra med hjälp till just byxköp. Och de kan jag verkligen säga att jag fick.
De slutade med fyra par nya, två par diesel, ett par som hette replay och ett par vid namn G-star vilka jag aldrig hört talas om, men nu handlar jag inte så ofta heller, kan ju kanske bero på det.
Det blev även ett par flanellskjortor, äntligen ett mode som passar mej.
Och inget av detta införskaffades med röd lapp på, jag bara undra var är rea för någonting.

Vi tog en lunch på stan och eftersom jag har varit lite skeptisk till det här med att åka rulltrappa med barnvagnen, så bestämde jag mej för att ta tjuren vid hornen.
Jag funderade på om man skulle backa eller köra på den rullande trappan.
Upp körde jag bara rakt på och de gick bra, men ner var jag lite mer fundersam på hur jag skulle göra, medans jag stod där och funderade, så kom de en annan mamma med sin vagn, hon körde bara rätt på, de såg så enkelt ut, så jag gjorde likadant, skillnaden var bara att hon hade en liten trehjuling som inte såg ut att väga mer än fem kilo, och min bjässevagn väger säkert femton tjugo kilo, så när jag hoppade på, så var det till att håll i för allt vad tyget höll för, nästa gång ska jag prova att backa på, om det nu blir någon nästa gång.

Men det är väl med rulltrappor som det är med livet i övrigt.
Att upp och ner är lika långt, men inte lika lätt.



Vänner på besök :)

Afton i Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Va stor Mollie har blivit,,,tycker inte det var längesedan jag såg henne, men här får man hänga med i svängarna!
    Vi får snart ut å rasta våra lurviga igen
    // Ida-M

    SvaraRadera
  2. Haha va rolig du e, klart du ska ha en cykelhjälm när du cyklar =)

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittade fina byxor på JC =) Du får mannekänga nästa gång vi kommer!

    Kul att vi fick vara med på bild m lilla dockan <3

    Imorgon åker jag hem till Lund igen.
    Kram/Daniella

    SvaraRadera