torsdag 23 december 2010

Kalas och svullen mage...

Vår nya vän.
Ja nu är det färdig firat för denna gången, det var ett uppskattat kalas.  Och den sk frun lyste med sin frånvaro på stora dagen.
Nästa gång vi firar med tårta får väl bli när Mollie fyller ett, och då kan hon ju äta lite tårta själv med.
Jag har fått en babybjörn som jag nu har lärt mej att hantera, jag känner redan att vi kommer att bli väldigt goda vänner.
Igår provade jag den när jag lagade middag, och Mollie sov hela tiden.
Jag skulle nog inte rekommendera att steka fläsk och ha barnet i en sådan, men lite lugnare rätter passar den perfekt till.
Jag känner lättheten och friheten komma, vi kommer bli ett oslagbart team, jag Mollie och lilla björnen.
Tack för björnen bror.

Vi fick en del lite märkliga kommentarer här på bloggen igår, och jag tycker det är bra med människor som säger vad dom tycker och tänker och att dom är uppriktiga och raka.
Men jag måste ju betacka mej från människor som ger en negativkritik och sen inte kan stå för det. Sånt uppskattas då rakt inte.
Skriv vad du/ni vill och tycker men stå då åtminstonde för det.
Sen uppskattas det heller inte att man hoppa på mitt barn om att det skulle vara något fel på henne.
Hur kan man se det från ett foto.
Och jag vet inte heller hur det var när personen i frågan fick sina tre barn, men nu förtiden så är man hos en sköterska en gång i veckan den första månaden, som kontrollerar barnen.
Och Mollie och jag var där den 21:e dec, och vägdes, borde då inte en människa som jobbar dagligen med barn se om det var något fel på min Mollie?
Nej det var väldigt lågt skrivet.
Men vad kan man förvänta sej av lilla anonyma personen.
Jag hoppas verkligen att jag kommer att slippa sånt i fortsättningen.
Nog om denna fega människan.

Vi hade en mysig kväll i går, kollade tv med damsällskap, skönt att slippa vara ensam, de var så mysigt, burra ner sej i soffan med  tända ljus och en snäll dotter i famnen. och med lite vuxensnack så där på kvällskvisten.

Det var 20 minus här i går, ja jag vet att det är sommarvärme om man jämför med hur mina vänner i norr har det, dom hade tydligen  -30. Men det är ändå extremt kallt här nere i söder.
Och jag är så tacksam för att min värmekälla är ved. Gratis ved. Det är ju lite jobb med det, men det tar jag hellre än att få en grymt saftad elräkning precis efter jul.
Vi stack inte ut näsan i går utan höll oss inne och kalasade, men idag ska vi ge oss ut på tur.
De står nålmålning på schemat för mej idag, och Mollie och mormor ska shoppa, det behövs tydligen ett par vita tajts till nyårsblåsan.
Sen var det väl en och annan julklapp som skulle införskaffas nu med i sista stund, så dom lär nog roa sej medans jag ska bli pinad och förhoppningsvis bli väldigt fin.
Vi får se om jag kan lägg in någon bild i morgon eller man ser kanske bara ut som en enda stor ruva.

Idag blir det ingen bild på min dotter med tjocka magen, hon sover nu under filten på sitt fårskinn, och hon verkar faktiskt må hur bra som helst.

Sarkasm i Jockarp.

4 kommentarer:

  1. damsällskap minsann?! Jo jag tackar jag , har nog hört ryktet om att det finns en riktig kalaspingla i din närhet! Skönt du slipper vara ensam..
    Kör försiktigt idag och så hoppas vi väl på uppehåll ikväll ??!

    SvaraRadera
  2. bry dig inte om den människa som bara vill ge dig negativ energi.
    fokusera istället på Mollie och alla andra som finns där för dig. <3
    hoppas att det går bra hos nålmålaren!!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vill bara önska dig och lilla Mollie en riktigt god jul!
    Jag hoppas verkligen inte att den där människan skriver fler kommentarer till dig hon verkar faktiskt inte riktigt frisk.
    Kram från Nina

    SvaraRadera
  4. Vill bara önska dig och hela familjen en GOD JUL! Å du... Mollie e en jättefin flicka! Kram Linda

    SvaraRadera