fredag 24 december 2010

Pluss och jesusbarnet...

Utslagen efter en dag på stan.
Fick en glad nyhet igår, jag blev så glad att jag saknade ord. De enda jag kunde säga var att jag var så glad för deras skull och grattis...Ibland saknas det helt enkelt tillräckligt  med ord.
Varför finns det inte fler ord i vår ordbok som betyder något bra och fint. Hmm.
Anledningen till glädjen var att två av mina vänner lyckats få ett stort plus på graviditetstestet, efter ett kämpigt år så äntligen...
Det är ju inte utan att man tänker tillbaka på sitt egna tuffa år som man hade i fjol, när inget gick vår väg vad det gällde att få det efterlängtade plusset. Men plötsligt hände det och det vände.
Jag kände nästan samma glädje och känslor för mina vänner som den glädje jag kände den 27/3 i år när vi fick vårt pluss.
Det blev verkligen en god och glad jul för mina vänner.
All lycka till dom.

Och så var vi inne och gjorde nya målningar på min kropp. Jag blev hur nöjd som helst, han är verkligen duktig, han vår käre målare. Och snabbt gick det också, och det var ju skönt med tanke på att Mollie med var med och gjorde stan. Tanken var att jag skulle fylla i den gamla med, med jag kände att de fick räcka med två nya målningar med lika många timmar under nålen. Resten får vi fixa på en fredag på dropp in.

Gårdagen avslutades med bingolottos uppesitta kväll, jag vann ju klart med, det gör jag nästan varje gång.
Vi var egentligen bortbjudna, men det blev försent och jag kände mej inte allt för sugen på att ge mej ut en vända till, de är ju inte precis sommarväder.
Sorry mina vänner..Får ta de nästa år.

Natten blev lång och dryg, tror nog att alla mina förhårdnader på fötterna försvann, Mollie hade tydligen inga större planer på att lägga sej, så vi gick omkring i huset och lyssnade på stormandet utanför, det var faktiskt mysigt,  om än lite tröttsamt.
men det är väl bara till att vänja sej, Mollie piper jag lyder, det är väl en förälders lott i livet.
En härlig lott...

Nu är det dax för tjejerna på Månsagården att fira jul, vi vill passa på att önska alla en fridefull jul, och glöm nu inte att skänka en tanke på lillpojken jesus, det är trots allt hans födelsedag idag.


Julefrid i Jockarp

4 kommentarer:

  1. Men kompisen det där med att du inte kom igår
    det vi mycket väl förstår
    med vinden hård och snön som yr
    det blir ju ett väldans bestyr

    Men snart är det ju en ny härlig vår
    då är vägen inte allt för svår.
    Då hoppas jag att du tar med din lilla plutta
    även om vi inte med pennan ska dutta
    Vi kan ju umgås utan Lotta
    (jag är besviken på denna pisspotta)

    Men du, nu är det ju ÄNTLIGEN jul
    jag hoppas den för er del blir riktigt kul!
    Så njut nu av dagen min vän
    så ses vi snart igen.

    <3

    SvaraRadera
  2. Jättefin tatuering! God jul på er:)

    SvaraRadera
  3. God Hjule till världens finaste Mollie och Leonora <3

    SvaraRadera
  4. Säg grattis till dem och lycka till =) Världens bästa julklapp! =) Vad fin hon är och vad bra din målning blev =) Massa kramar!! =)

    SvaraRadera