fredag 3 december 2010

Vad är det som hänt med kvinnan i mitt liv?

Känslor känslor, varför alla dessa känslor?
Jag är så innerligt trött på att känna så här, jag vill vara lycklig och glad, precis som man ska vara när man fått ett litet barn.
Jag är glad, tacksam och alldeles överlycklig för att Mollie är frisk och kry och att hon är lugn och trygg med mej, men det saknas något, och det är så frustrerande att inte kunna leva det liv som de var tänkt.
Min kärlek till min sk fru är som nysnö, man ser spåren tydligt, men hon väljer att inte se dom, och det gör det så jobbigt. Alla tårar som jag fällt för hennes skull som istället skulle varit glädje tårar över det lilla under vi har skapat.

Vad är det som hänt med kvinnan i mitt liv?

Jag tänker på alla ofrivilligt barnlösa par. Homo eller hetro spelar ingen roll. Alla kämpar dom på sitt eget vis för att uppnå sina innersta drömmar om att få ha ett litet barn i sin famn. Jag tänker på alla dom i min närhet som har, kommer eller som går igenom detta just nu.
Detta helvete som bara människor som varit i den sits som vi själva var, detta slitande mellan hopp och förtvivlan månad ut och månad in. Jag tänker på dom och lider, så därför kan jag inte förstå att man frivilligt kan lämna denna möjlighet till att få ha ett eget barn att älska villkorslöst.

Vad är det som hänt med kvinnan i mitt liv?

Jag tänker på all den glädjen vi har delat med varandra.
Alla skratt och alla galenskaper, alla spontana underbara upplevelser vi haft.
All kärlek som vi visat varandra och all kärlek vi visat alla andra.
Att vi stått upp för vår kärlek och det berg vi stått på har varit orubbligt.
Den kärlek som har varit så ömsesidig.

Vad är det som hänt med kvinnan i mitt liv?

Jag tänker på när Mollie ligger på rygg och sprattlar, när hon sträcker på sina små armar.
När hon drömmer och ger små pip i från sej.
När jag lägger min kind i mot hennes lilla mjuka kropp.
Eller när hon bara ligger där så liten hjälplös och alldeles underbar.
När hon öppnar sina små nyfikna ögon, när hon ger mej sitt lilla leende.
Hur skulle man inte vilja vara en del av detta lilla underbara underverk.

Så vad är det som har hänt med kvinnan i mitt liv?


? Jockarp

1 kommentar:

  1. Helt underbart vackert men sorgligt skrivet <3 Om din sk fru inte blir berörd av detta så tror jag inte att det går att nå in i hennes hjärta <3 även om jag vet att du hoppas <3

    SvaraRadera